Udenlandske brudepar

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Udenlandske brudepar

Indlæg af mh1 » 01.03.2015 18:51:04

Danmark er magnet for internationale giftermål - men ikke alle har dokumentationskravene i orden.

http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... r-papirer/
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Udenlandske brudepar

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2015 06:36:38

"Vi forsøger at tjekke pas, visa osv. inden brylluppet, men det hænder da, at bruden står i hvid kjole og skal afhentes af politiet," siger Alice Mølgaard.

Det må da være en fantastisk romantisk oplevelse :lol:

skaanebo
Indlæg: 12138
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Udenlandske brudepar

Indlæg af skaanebo » 02.03.2015 07:16:05

Hvorfor tager folk ikke bare til Sverige eller Frankrig for at blive gift? Her er det ikke en forudsætning for at blive gift, at man har lovligt ophold.

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Udenlandske brudepar

Indlæg af closed1 » 02.03.2015 12:07:41

Der er jo kvinder, der tænder på mænd i uniform :lol:

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Udenlandske brudepar

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2015 12:25:23

Jeg synes, den bedste løsning, hvis man er illegalt i Europa, er at rejse hjem. Herefter kan man i ro og mag gifte sig med sin udkårne i hjemlandet og starte på en frisk med ansøgning om opholdstilladelse via den lokale ambassade.

skaanebo
Indlæg: 12138
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Udenlandske brudepar

Indlæg af skaanebo » 02.03.2015 12:41:11

Nu er der jo som regel en grund til, at man ikke ønsker at vende hjem til sit eget land, fx fordi man er flygtning og oplever, at man bliver forfulgt, eller at man simpelthen ikke har noget at vende hjem til.

Og så er det da dumt at forsøge at begå dokumentfalsk for at blive gift i Danmark, når man uden problemer kan gifte sig i fx Frankrig eller Sverige, også selv om man ikke har lovligt ophold.

skaanebo
Indlæg: 12138
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Udenlandske brudepar

Indlæg af skaanebo » 02.03.2015 12:45:12

Endelig er der jo også en række lande ude i verden, hvor man ikke tillader folk at blive gift, hvis de fx er fra forskellige trossamfund eller er par af samme køn. Sådanne par kan så i sagens natur kun blive gift uden for deres hjemland.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Udenlandske brudepar

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2015 13:13:01

Hvis man er flygtning, får man jo opholdstilladelse.

Men der er selvfølgelig en del afviste asylansøgere, der af forskellige årsager ikke ønsker at vende hjem, selvom myndighederne har vurderet, at de ikke risikerer dødsstraf eller anden umenneskelig behandling ved returnering til hjemlandet.

Det kan være fordi, de er reelt uenige i myndighedernes afgørelse. Eller fordi de har private fjender, de helst vil undgå, f.eks. familie eller dem, der lånte dem pengene til rejsen. Nogle gange er de to ting måske sammenfaldende.

Eller det kan være fordi, det er et tilbageskridt for deres drøm om at immigrere til Europa at vende hjem, når de først har fået sat foden på europæiske jord. Også selvom "Plan A" at opnå flygtningestatus er slået fejl.

Måske frygter de - og nogle gange sikkert med rette - at den partner, de har fundet, ikke vil fastholde interessen, hvis de først er rejst hjem, og parret dermed har været adskilt i en periode. Måske rækker kærligheden ikke så langt, at den herboende er villig til at rejse til f.eks. Nigeria eller Irak for at blive gift der.

Og ja de kan jo så vælge at gifte sig i et land, hvor der ikke kræves "lovligt ophold". Og det er da i hvert fald mindre skidt end at blive anholdt for dokumentfalsk i Danmark.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Udenlandske brudepar

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2015 13:19:13

Herudover er der jo så også en del, der aldrig har søgt om asyl, men som bare er her illegalt, fordi de f.eks. har haft sort arbejde i rengøringsbranchen i et nordisk land, i det sydeuropæiske landbrug osv.

Besvar