proforma ægteskab
-
ib schjeldal
proforma ægteskab
Så har US afgjort at vores ægteskab er et proforma
ægteskab,
jeg og min kinesiske kone er blevet nægtet familiesammenføring i Danmark, da udlændingestyrelsen formoder at det afgørende formål med indgåelse af ægteskabet er med det formål, at min kone måske om 7 år kan kan få opholdstilladelse i Danmark. afgørelsen er truffet på baggrund af at der er 13,9 års forskel mellem os, at vi er blevet gift hurtigt og vi ikke talte samme sprog.
Den her hel gal med den danske udlændinge politik og hvordan den forvaltes, US har afgjort sagen på "Regel over skøn" som er ulovligt, det fremgår i forvaltningsloven. Og så er sagen ikke belyst tilstrækkeligt.
Ib Schjeldal
http://politiken.dk/magasinet/feature/E ... i-danmark/
ægteskab,
jeg og min kinesiske kone er blevet nægtet familiesammenføring i Danmark, da udlændingestyrelsen formoder at det afgørende formål med indgåelse af ægteskabet er med det formål, at min kone måske om 7 år kan kan få opholdstilladelse i Danmark. afgørelsen er truffet på baggrund af at der er 13,9 års forskel mellem os, at vi er blevet gift hurtigt og vi ikke talte samme sprog.
Den her hel gal med den danske udlændinge politik og hvordan den forvaltes, US har afgjort sagen på "Regel over skøn" som er ulovligt, det fremgår i forvaltningsloven. Og så er sagen ikke belyst tilstrækkeligt.
Ib Schjeldal
http://politiken.dk/magasinet/feature/E ... i-danmark/
-
fundiver199
Re: proforma ægteskab
"Regel over skøn" anvendes i ganske mange sammenhænge i Udlændingestyrelsen. Og jeg gætter på, at årsagen er, at politikerne har lavet en mængde meget komplicerede regler, som kræver, at Udlændingestyrelsen skal foretage skøn over både det ene og det andet. Men uden på nogen måde at bevilge de penge, der skal til for at ansætte en masse mennesker til at udføre alle disse skøn.
Der er cirka 6 timer til at behandle en ansøgning om familiesammenføring, og det dækker ALT fra modtagelse og registrering af den over kvitteringsskrivelse til brev om stillelse af bankgaranti og meget andet. Og så er man selvfølgelig nødt til at sætte sagsbehandlingen på "automatpilot" i stedet for at sidde og skønne individuelt over alt muligt.
Så lige som i andre sammenhænge får vi som skatteborgere, hvad vi er villige til at betale for.
Der er cirka 6 timer til at behandle en ansøgning om familiesammenføring, og det dækker ALT fra modtagelse og registrering af den over kvitteringsskrivelse til brev om stillelse af bankgaranti og meget andet. Og så er man selvfølgelig nødt til at sætte sagsbehandlingen på "automatpilot" i stedet for at sidde og skønne individuelt over alt muligt.
Så lige som i andre sammenhænge får vi som skatteborgere, hvad vi er villige til at betale for.
-
fundiver199
Og så er man åbenbart i den statslige forvaltning i Danmark ikke kommet længere end til, at kun fysisk samvær tæller. Man anerkender overhovedet ikke de følelsesmæssige bånd, et par kan bygge op via kontakt over internettet. Det er for mig at se det måske mest interessante i jeres sag samt en anden lignende sag, som et dansk-kinesisk par for nylig tabte i Udlændingenævnet.
Hvis I orker det, synes jeg faktisk, det var en overvejelse værd at gå til domstolene med sagen, hvis I også taber den i Udlændingenævnet.
Hvis I orker det, synes jeg faktisk, det var en overvejelse værd at gå til domstolene med sagen, hvis I også taber den i Udlændingenævnet.
Kun hvis du er under arbejdsprøvning i forbindelse med din ansøgning om førtidspension, og kørselstilskuddet udbetales af socialforvaltningen i den forbindelse efter lov om aktiv socialpolitik.
Whether you want to pass vce online exams or looking for Dean College certification, our Youtube can provide guaranteed success in real exam of University of California, San Francisco Good Luck.
-
ib schjeldal
vi har været i Udlændigenævnet og der var 1 stemme for og 2 stemmer imod ægteskabs sammenføring. Referatet var meget mangelfuldt og var skrevet på forhånd, og tilsendt samme dag mødet fandt sted. De var åbenbart ikke helt sikker i deres afgørelse, som loven ellers tydeligt tilskriver. Sagen kommer nu for domstolene.
ib Schjeldal
ib Schjeldal
-
fundiver199
Det glæder jeg mig til at høre om. Held og lykke med sagen.
-
ib schjeldal
Til orientering kan jeg oplyse at min indboforsikring har givet fri proces. Ib Schjeldal
-
ib schjeldal
Eu har for 2 dage siden udgivet en håndbøg til medlemsstaterne, der b.la skal forhindre påstået proforma ægteskaber, der ikke er hold i.
Kommissionens håndbog omfatter bl.a.
:http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-1049_da.htm
Praktiske retningslinjer for, hvordan man undersøger påståede proformaægteskaber.
Effektive efterforskningsteknikker udviklet af de nationale myndigheder og oplysninger om, hvordan Europol, Eurojust og Kommissionen kan bistå de nationale myndigheder.
Rådgivning om anvendelsen af et system med dobbelt sikkerhed for at undgå, at et ægteskab med urette betragtes som et proformaægteskab.
http://ec.europa.eu/justice/citizen/fil ... 284_en.pdf
Jeg kan desværre kun finde den på engelsk og den er på 47 sider.
Er der nogle her, der ved noget om indholdet i bogen, der er til gavn for vores reelle ægteskaber, så de ikke bliver stemplet som proforma.
Kommissionens håndbog omfatter bl.a.
:http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-1049_da.htm
Praktiske retningslinjer for, hvordan man undersøger påståede proformaægteskaber.
Effektive efterforskningsteknikker udviklet af de nationale myndigheder og oplysninger om, hvordan Europol, Eurojust og Kommissionen kan bistå de nationale myndigheder.
Rådgivning om anvendelsen af et system med dobbelt sikkerhed for at undgå, at et ægteskab med urette betragtes som et proformaægteskab.
http://ec.europa.eu/justice/citizen/fil ... 284_en.pdf
Jeg kan desværre kun finde den på engelsk og den er på 47 sider.
Er der nogle her, der ved noget om indholdet i bogen, der er til gavn for vores reelle ægteskaber, så de ikke bliver stemplet som proforma.
-
ib schjeldal
Så har læst den. Og har indtil videre fået det ud af at den herboende i EU skal have haft økonomisk interesse i at have indgået ægteskabet. Altså skal begge parter have aftalt at de fupper staten til egen vindings skyld. Der er mange punkter, men ikke aldersforskel og heller at man ikke taler samme sprog, som DK bruger. Jeg opfatter deres fortolkning af et proformaægteskab, at det er som alle almindelige mennesker også tror det er, med undtagelse af de danske embedsmænd (embedskvinder)). Håber DK nu retter sig efter håndbogen og ikke mistolker tingene, som de jo nok gerne vil prøve på.
Det lyder interessant, det må du lige uddybeib schjeldal skrev:Til orientering kan jeg oplyse at min indboforsikring har givet fri proces. Ib Schjeldal
Er det en speciel forsikring, der kan tilbyde dette eller hvad?
Kan være rart for andre og mig, hvis en retssag bliver nødvendig
Jeg er 50 år og min kæreste fra Filippinerne er 30 år, og vi vil nok giftes og søge FS i slutningen af hendes næste besøg her
Er der nyt i jeres sag?
mvh Lars S
-
ib schjeldal
hej lars
nej det er en almindelig indbo forsikring, årsagen til at forsikringen har taget den, er nok at ved anken i udlændinge nævnet var der 2 personer der stemte for og 1 person i mod det var et proformaægteskab.
årsagen til vores proforma er som følgende:
1. vi har giftet os for hurtigt, vi skulle havde ventede 3 mdr. efter vi havde fået fysisk kontakt. skype gælder ikke.
2. der er 13 år og 9 måneder mellem os der duer heller ikke.
3. de mener ikke vi havde et fælles sprog at kommunikere sammen med , det duer heller ikke.
Så alt i alt i alt så har det været dybt ulovligt at jeg havde giftet min under disse omstændigheder, selvom jeg løbende havde kontakt med US om alt var i orden.
måske er det nemmere i jeres sag hvis I har har haft fysisk kontakt med hinanden i min. 3 mdr. inden i gifter jer, vent jo længere tid jo bedre.
bevis I kommunikere på samme sprog. så går det nok.
orienteringen herfra at min advokat har stævnet udlændinge nævnet, og søger at få den direkte i landsretten, som en principielsag.
Ak tiden går, det er udmattede, men vi vinder i den sidste ende.
jeg tror der er så meget rådneskab i US, Df og Justitsministeriet, at der ikke er nogen af dem der ved. Hvem der har lavet denne vanvittige bestemmelse; der siger at det er et proformaægteskab, hvis der er bestemte grunde til at tro at ægteskabet er indgået med det formål at få opholdstilladelse i Danmark. Og det er nok den ikke her boende har den hensigt.
Det er sørgeligt at have disse uduelige embedsmænd.
Jeg tror det vil gå godt i jeres sag, held og lykke frem over-
Hilsen
Ib schjeldal
nej det er en almindelig indbo forsikring, årsagen til at forsikringen har taget den, er nok at ved anken i udlændinge nævnet var der 2 personer der stemte for og 1 person i mod det var et proformaægteskab.
årsagen til vores proforma er som følgende:
1. vi har giftet os for hurtigt, vi skulle havde ventede 3 mdr. efter vi havde fået fysisk kontakt. skype gælder ikke.
2. der er 13 år og 9 måneder mellem os der duer heller ikke.
3. de mener ikke vi havde et fælles sprog at kommunikere sammen med , det duer heller ikke.
Så alt i alt i alt så har det været dybt ulovligt at jeg havde giftet min under disse omstændigheder, selvom jeg løbende havde kontakt med US om alt var i orden.
måske er det nemmere i jeres sag hvis I har har haft fysisk kontakt med hinanden i min. 3 mdr. inden i gifter jer, vent jo længere tid jo bedre.
bevis I kommunikere på samme sprog. så går det nok.
orienteringen herfra at min advokat har stævnet udlændinge nævnet, og søger at få den direkte i landsretten, som en principielsag.
Ak tiden går, det er udmattede, men vi vinder i den sidste ende.
jeg tror der er så meget rådneskab i US, Df og Justitsministeriet, at der ikke er nogen af dem der ved. Hvem der har lavet denne vanvittige bestemmelse; der siger at det er et proformaægteskab, hvis der er bestemte grunde til at tro at ægteskabet er indgået med det formål at få opholdstilladelse i Danmark. Og det er nok den ikke her boende har den hensigt.
Det er sørgeligt at have disse uduelige embedsmænd.
Jeg tror det vil gå godt i jeres sag, held og lykke frem over-
Hilsen
Ib schjeldal