Godt vi fik en ny justitsminister. Nåh nej..

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Henrik S

Godt vi fik en ny justitsminister. Nåh nej..

Indlæg af Henrik S » 12.12.2013 22:04:36

http://www.bt.dk/politik/ny-justitsmini ... ngepolitik

Hvad skal man snart sige..

Jeg er glad for at jeg bor i Sverige, og der er nok ikke meget udsigt til at jeg nogensinde flytter tilbage.

fundiver199

Re: Godt vi fik en ny justitsminister. Nåh nej..

Indlæg af fundiver199 » 13.12.2013 03:40:28

Det er vel ikke så mærkeligt, at en minister fører regeringens politik og ikke sin egen. Og at politikken derfor ikke ændrer sig, bare fordi der kommer en ny minister.

Personligt synes jeg dog, at Karen Hækkerup er en hel del mere sympatisk end Morten Bødskov, og at hun gjorde det ganske udmærket som social- og integrationsminister. Så måske vil hun faktisk være lidt mere villig til at lytte og til at få løst åbenlyse problemer med lovgivningen, end Bødskov var, uanset hvad hun siger i sin tiltrædelsestale.

Der er jo meget ritualitet over den slags taler, og de er først og fremmest henvendt til de vælgere, der frygter for, at udlændingepolitikken skal blive "for slap." Men uanset at Socialdemokraterne hele tiden har lovet deres vælgere, at de ville fortsætte den "stramme" udlændingepolitik, så HAR regeringen jo gennemført en lang række lempelser af både familiesammenføringsregler og meget andet.

Og heldigvis da for det.

Besvar