Stadig aktuel: På fredag bliver jeg svensker.

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Stadig aktuel: På fredag bliver jeg svensker.

Indlæg af Juma » 14.01.2012 18:54:32

http://www.youtube.com/watch?v=hMKKxS_1AUk

Første gang jeg hørte den, var jeg tæt på at have tårer i øjnene, da den ramte mig der, hvor det gjorde allermest ondt. Men da stod jeg også selv midt i hele ansøgnings-cirkusset.

Henrik S

Re: Stadig aktuel: På fredag bliver jeg svensker.

Indlæg af Henrik S » 15.01.2012 14:59:45

Den rammer mig stadig, selvom jeg flyttede herover for et år siden.

Jeg blev ikke svensker fordi jeg ønskede det, men fordi mit land smed os ud..

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.01.2012 19:21:33

Jeg synes egentlig, at jeg har prøvet at gøre mig ret "hård" i forhold til alt det her, bla. for ikke at lade mig køre ned af at være aktiv i ÆUG og dermed høre alle historierne om dem, der rammes af reglerne. Men lige netop den sang rammer også et eller andet blødt punkt i mig. Det må være fordi, den er god.

I øvrigt lidt tankevækkende, at videoen er posten på Youtube af "socialdemokraten" og dermed en person, hvis parti netop arbejder for, at det skal blive ved med at være sådan, som der synges om i videoen. Men det er da dejligt, at der i det mindste er nogle i partiet, der personligt ikke mener, at det er ok, selvom det er partiets officielle linie.

Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Juma » 15.01.2012 19:58:25

Jeg må tilstå, jeg overvejer engang imellem at droppe at følge med i udviklingen i udlændigelov-debatten, da den kan gøre mig så trist.

Men jeg er også kommet frem til, at det nok er en umulighed.

Dels bliver jeg så pisse indigneret - og frem for alt uforstående overfor, hvorfor en så stor del af befolkningen sluger argumenterne for lovgivningen så råt, som de tilsyneladende gør. Og al den uvidenhed er forstemmende.

Når snakken er om pointsystemet, så taler man som om, at det er det hele, og glemmer bankgarantien, selvforsørgelseskravet, tilknytningkrav, mv.

Og når snakken er om selvforsørgelseskravet, så taler man som om, at det er det hele, og glemmer pointsystemet, bankgarantiet, tilknytningskravet, mv.

Og der er givetvis en del af befolkningen, der tror, at hvis blot man er 24 år, så er der adgang.

Og jeg må tilstå, somme tider tænker jeg, at man næsten ikke kan bebrejde folk, at de er så uvidende, når det også gælder både politikere og medierne.

Og så gør det selvfølgelig indtryk på mig, at jeg - med de nuværende regler - med al sandsynlighed ikke kunne have fået min familie til Danmark, hvis det havde været i dag. En meget meget mærkelig tanke, som sætter alle de personer, som faktisk bliver ramt, og deres ulykkelige situation i relief. For vi må tænke på, at der jo også er par, som af den ene eller anden grund ikke har ressourcerne eller muligheden for "bare" at flytte til Sverige. Hvor mange monstro opgiver det hele på forhånd?

Helate

Indlæg af Helate » 15.01.2012 21:19:07

Ja det er glædeligt at reglerne i det mindste lempes en lille smule. Jeg er blandt de "heldige" der har en arbejdsgiver der både støtter og er i stand til at udstationere mig 3-4 måneder i sverige, så for min kommende kone og jeg går spændingen nu mest på om vi kan snige os ind under de nye regler eller må en tur til sverige....når jeg synes det virker uoverskueligt og træls, så tænker jeg på dem der ikke bare lige har den mulighed. Det gør ikke nødvendigvis min situation mere glædelig, men det får mig til at have mindre selvmedlidenhed :-)

Besvar