NYE GEBYRSATSER 2012
Re: NYE GEBYRSATSER 2012
Nå staserne er sat op .........
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Hvilket jo ikke ligefrem passer med, at politikerne, herunder statsministeren, selv tidligere har meldt ud, at gebyrernes tid er forbi fra nytår.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Man har ikke fået vedtaget loven endnu, og så gælder naturligvis den gamle lov inkl. den årlige pristalsregulering af afgifterne, som den foreskriver.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Hmm, når både Johanne Schmidt-Nielsen (EL) og statsministeren kommer ud fra finanslovsforhandlingerne og kækt proklamere, at gebyrerne er fjernet fra 1. januar, så må man vel forvente, at den sag er fuldt afklaret.
Det eneste positive jeg kan finde i listen er, at gebyret for indvandringsprøven ikke står nogen steder. Ergo er den fjernet.
Det eneste positive jeg kan finde i listen er, at gebyret for indvandringsprøven ikke står nogen steder. Ergo er den fjernet.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Det tror jeg ikke, at man skal regne med, for det kræver også en lovændring, og lovforslaget om ændring af FS-reglerne fremlægges først i slutningen af januar 2012. Når gebyret for indvandringsprøven ikke står på listen, hænger det nok sammen med, at det skal betales til prøvecenteret i Brøndby og dermed ikke direkte har noget med selve ansøgningen at gøre.
Men enig i, at politikerne ikke bør "love" et meget hurtigt lovgivningsarbejde, hvis de ikke kan og vil holde det. Og Morten Bødskov har fremlagt masser af lovforslag allerede, så ændring af FS-reglerne er åbenbart ikke det, han har prioriteret højest.
Det kan der så også være saglige grunde til, men så skal statsministeren jo ikke stå på sit første tirsdags-pressemøde og sige, at de værste forhindringer for FS vil være væk inden nytår. Det er om ikke andet uprofessionelt, men det er jo også et helt nyt og "grønt" hold af ministre, vi har fået. De eneste, som har prøvet jobbet før, er Henrik Dam Kristensen (S) og Margrethe Vestager (R).
Hvad angår Morten Bødskov, så synes jeg allerede, at han ser noget stresset ud. Men det er sikkert heller ikke nemt at blive beskudt fra begge sider, som en socialdemokratisk minister på den post jo uvægerlig gør
Men enig i, at politikerne ikke bør "love" et meget hurtigt lovgivningsarbejde, hvis de ikke kan og vil holde det. Og Morten Bødskov har fremlagt masser af lovforslag allerede, så ændring af FS-reglerne er åbenbart ikke det, han har prioriteret højest.
Det kan der så også være saglige grunde til, men så skal statsministeren jo ikke stå på sit første tirsdags-pressemøde og sige, at de værste forhindringer for FS vil være væk inden nytår. Det er om ikke andet uprofessionelt, men det er jo også et helt nyt og "grønt" hold af ministre, vi har fået. De eneste, som har prøvet jobbet før, er Henrik Dam Kristensen (S) og Margrethe Vestager (R).
Hvad angår Morten Bødskov, så synes jeg allerede, at han ser noget stresset ud. Men det er sikkert heller ikke nemt at blive beskudt fra begge sider, som en socialdemokratisk minister på den post jo uvægerlig gør