Gebyrerne afskaffes pr. 1.januar 2012!!!
Re: Gebyrerne afskaffes pr. 1.januar 2012!!!
Ja nu skal finansloven jo lige vedtages, men som jeg forstår det vl det så gælde fra 1. januar. Samtidig står der ogsså:
Den unødige ekstra kontrol med særligt familiesammenføringer, som følge af retten til fri bevægelighed
i EU, afskaffes med virkning fra den 1. januar 2012.
Jeg er ikke med på hvad dette betyde?
Og sidst: Det er vel "med vilje" at fjernelse af pointsystem og prøven ikke er nævnt da disse to ting ikke direkte er en del af finansloven`?
Den unødige ekstra kontrol med særligt familiesammenføringer, som følge af retten til fri bevægelighed
i EU, afskaffes med virkning fra den 1. januar 2012.
Jeg er ikke med på hvad dette betyde?
Og sidst: Det er vel "med vilje" at fjernelse af pointsystem og prøven ikke er nævnt da disse to ting ikke direkte er en del af finansloven`?
Finansloven handler om finanserne, og jeg tror ikke pointsystemet koster penge at fjerne, kun gebyrerne.
Når jeg uden videre skriver, at de afskaffes, er det fordi, at Enhedslisten jo stemmer ja til den, og så er der 90 mandater. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de stemmer nej til en væsentlig økonomisk lempelse af udlændingeloven.
Men det er selvfølgeligt rigtigt, at forhandlingerne ikke er startet endnu.
Når jeg uden videre skriver, at de afskaffes, er det fordi, at Enhedslisten jo stemmer ja til den, og så er der 90 mandater. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at de stemmer nej til en væsentlig økonomisk lempelse af udlændingeloven.
Men det er selvfølgeligt rigtigt, at forhandlingerne ikke er startet endnu.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
Jeg ville også godt sætte penge på et væddemål om at selvfølgelig fjernes de. ....ligesom pointsystem og prøven. 
-
fundiver199
Det betyder, at danske statsborgere, der flytter fra f.eks. Sverige til Danmark og søger opholdskort til deres medfølgende ægtefælle fra et ikke-EU land efter EU-reglerne, ikke længere vil have så stor risiko for at få et standardbrev fra US, hvori der står, at de skal dokumentere deres "faktiske og reelle ophold" i Sverige noget mere, selvom de måske allerede har vedlagt stakkevis af dokumentation.Helate skrev:Den unødige ekstra kontrol med særligt familiesammenføringer, som følge af retten til fri bevægelighed i EU, afskaffes med virkning fra den 1. januar 2012. Jeg er ikke med på hvad dette betyde?
Samtidig spares dermed de 12,5 millioner kroner om året, som US fik til formålet i finansloven for 2010 efter krav fra Dansk Folkeparti.
Man må gå ud fra, at det formentlig også vil betyde lidt færre afslag og lidt flere tilladelser til FS efter EU-reglerne til en dansk statsborger, og noget færre indlæg i vores forum "ophold efter EU-regler" fra fortvivlede brugere, som frygter for, at deres ægtefæller får afslag.
Så set med ÆUG-briller på, der må man sige, at denne lille fodnote i finanslovsforslaget er en rigtig god nyhed
Betyder det også gebyr ved ansøgning om forlængelse og permanent?Gebyr ved ansøgning om familiesammenføring afskaffes
-
fundiver199
Det er et rigtigt godt spørgsmål. Kan tænkes at det bla. kommer til at afhænge af, hvad regeringen kan blive enige med andre partier om. Det er jo en mindretalsregering, så mindst et andet parti skal stemme for Finansloven for at få den vedtaget. Og dermed er der jo heller ikke tale om andet end et forhandlingsoplæg.