V: Fint at kræve pas af farvede svenskere

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: V: Fint at kræve pas af farvede svenskere

Indlæg af mh1 » 29.03.2011 12:16:58

"- Det er rigtigt, at vi har pasunionen i de nordiske lande, men man har en forpligtelse til hele tiden at bære legitimation på sig. Og de danske myndigheder betragter kun pas som valid dokumentation, siger han."

Så må alle danskere fra 0 år og opefter jo anskaffe sig et pas, som de altid skal bære på sig :mrgreen:
mh
Rådgiver for ÆUG

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 29.03.2011 12:22:23

Hmm, minder mig mest af alt om en god vittighed, jeg engang hørte med udgangspunkt i, hvem der er farvet:

Det var en sort og en hvid mand, der diskuterede emnet farvede personer. Den sorte mand blev efter en del parlamenteren træt af den hvide mand og sagde så:

-Da du blev født, var du lyserød. Da jeg blev født, var jeg sort. Når du er syg, er du bleg. Når jeg er syg, er jeg sort. Når du bliver solbrændt, bliver du brun. Jeg er fortsat sort. Når du bliver solskoldet, bliver du rød som en postkasse. Jeg er og bliver fortsat sort. Når du dør, bliver du grå. Jeg er sort. Så hvem var det lige, du kaldte farvet???
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 29.03.2011 13:47:10

@mh

Ja man må sige, at Karsten ”konventionerne er svære at forstå” Lauritzen her endnu engang brillerer med sin store viden om grundlæggende forhold i samfundet.

I et demokrati kan alle myndige borgere naturligvis vælges til parlamentet, men det undrer mig, at et stort parti som Venstre ikke kan finde mere kvalificerede kandidater i deres folketingsgruppe til en trods alt ret vigtig post som integrationsordfører.

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 02.04.2011 11:41:23

Nå ja men min mnad skal allerede vade rundt med sit pas når han bevæger sig ud af døren. Opholdskortet sidder i passet, man får ikke et særskilt udleverede (åbenbart) og han skal hele tiden have sit opholdskort på sig :D. Jeg syntes måske det er ret meget at fise rundt med hele tiden passende som er på 60 sider er jo ikke små, så jeg har i stedet taget kopi af opholdskortet hans id side i passet samt mit. ( i farver setvfølgelig....) dertil påklistet et lille notist at da vi bor i kbh og lommetyverri er ret udbredt i perioder har hans kone valgt at tage kopier og hvis der skulle opstå problemer kan de bare ringe til fruen her.......

:mrgreen:

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 02.04.2011 12:50:47

Jeg går rundt med mit pas OG min opholdstilladelse - begge er forsynet med billede, men opholdstilladelsen forvirrer i reglen bank- og myndighedspersonale, :mrgreen: og så spørger de, om jeg ikke har anden legitimation :? De vil hellere se et dansk pas, end en tyrkisk opholdstilladelse :roll:
mh
Rådgiver for ÆUG

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 02.04.2011 16:21:53

Opholdskort ifølge EU retten er et lille plastic kort i kreditkort størrelse med billede, og det er det eneste min mand altid har med sig når han stopper tegnebogen i lommen; altså på job eller afsted i bil. Skulle en betjent have lyst til at se hans opholdtilladelse i forbindelse med at han f.eks er ude at løbe på bondeland i Nordjylland, ja så må han pænt følge med her hjem fra løbeturen og tjekke en af de "farvede", og vi giver skam også en kop kaffe til den bette betjent

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 02.04.2011 17:07:32

Hov krikris, er kaffen ikke bestikkelse? 8)
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 02.04.2011 18:55:52

Jo du siger noget; det kunne det muligvis tolkes som hos US :D Men hvad ellers byder man uventede gæster selv fra US? :wink:

Besvar