Søren Pind vil følge Zambrano-dommen

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MSH

Søren Pind vil følge Zambrano-dommen

Indlæg af MSH » 21.03.2011 08:36:44

http://politiken.dk/politik/ECE1229798/ ... lladelser/

Rigtig gode nyheder her til morgen!

MSH.
Senest rettet af MSH 21.03.2011 12:52:17, rettet i alt 1 gang.

MSH

Re: Søren Pind vil følge Zambrano-dommen

Indlæg af MSH » 21.03.2011 12:50:46

Bekræftelse fra hans egen blog:

http://sorenpind.blogs.berlingske.dk/20 ... star-fast/

MSH.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 22.03.2011 07:28:01

Træerne vokser dog ikke ligefrem ind i himlen. 21 marts 17:49 skriver Søren Pind således på sin blog:

"@Martin: Ja - jo. Du skal nok ikke gøre dig for mange forhåbninger i den forstand, at vi foretager indskrænkende skøn i de forhold, vi kan, i forhold til EU-dommene, når det gælder relationen til dansk udlændingepolitik. Fuldt lovligt, naturligvis. Men selvfølgelig skal du have ordentligt svar."

Med andre ord har Søren Pind tænkt sig at fortsætte sine forgængeres julelege med at foretage "indskrænkende" dvs. forkerte skøn omkring rækkevidden af EU-domme og fastholde disse, indtil enten kommissionen via pres eller domstolen via nye kendelser tvinger regeringen til at lave dem om.

Og det er jo også et af de få magtmidler, som regeringen har over for EU-domme. Så længe ingen danske statsborgere går til domstolene og udfordrer f.eks. den danske tolkning af Carpenterdommen, jamen så er det regeringens yderst indskrænkende tolkning af denne, der står ved magt. Og det har man så levet højt på de sidste 9 år.

MSH

Indlæg af MSH » 22.03.2011 08:15:36

Ja, jeg lod nok min naivitet løbe af med mig i går da jeg skrev at Pind vil overholde Zambrano. Men på den anden side, så har jeg gemt teksten fra kommentarsporet på hans blog så mandens egen indrømmelse af, at han har tænkt sig at bryde landets love ved at beordre gældende EU-ret fortolket så indskrænkende som muligt kan meget vel ende med at bide ham i røven i en kommende retssag.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 25.03.2011 23:27:27

Søren Pind og Bertel Haarder slår fra sig i denne kommentar i Berlingske:

http://www.b.dk/kommentarer/udlaendinge ... igger-fast
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 26.03.2011 07:37:49

Det indlæg må efter min mening ses som en del af valgkampen og intet andet. Regeringen har selv gjort de stramme familiesammenføringsregler til det helt store dyr i åbenbaringen og tegnet vanvittige skræmmebilleder af de horder af farlige udlændinge, som ville vælte hertil, hvis oppositionen kom til magten og gav efter for det radikale krav om at fjerne disse regler.

Men nu hvor EU-domstolen så har udhulet effekten af dem, så er det pludselig alle mulige andre, der har ansvaret for, at disse regler er blevet talt op, og som dermed er forkert på den, når de har sat lighedstegn mellem disse regler og hovedindholdet i regeringens udlændingepolitik.

BRH har også tidligere benyttet sig af den teknik, og ÆUG er såmænd også af den nu tidligere minister blevet beskyldt for at være dem, der er ansvarlig for overdrivelserne. Vist nok fordi et tidligere bestyrelsesmedlem i glæde over Metock-dommen havde udtalt, at nu kunne 1.000-vis af par vende hjem fra Sverige. Og det kunne de jo også, men mange valgte bare at blive i Sverige, fordi de er faldet godt til derovre og ikke ser nogen grund til at flytte tilbage til et xenofobisk Danmark, der tidligere har vendt dem ryggen.

Og bemærk hvordan der nu skal tegnes nye skræmmebilleder af de vilde horder, som vil vælte ind i landet, hvis S-SF afskaffer starthjælpen. Taktikken fortsætter således uændret, blot finder man på nogle nye ting, man kan skræmme med, nu hvor familiesammenføringsreglerne pga. EU ikke kan anvendes mere.

SF´s formand tager dog nu bladet fra munden og går helhjertet ind i debatten om den påståede "trussel" imod vores velfærd fra den fri bevægelighed i EU:

http://www.information.dk/263705

Besvar