Danskprøve.

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
steincke
Geografisk sted: Denmark

Danskprøve.

Indlæg af steincke » 22.05.2012 11:58:23

Jeg vil lige høre hvordan det forholder sig til den danskprøve ens ægtefælle skal op til.

Min elskede hustru startede på dansk 1 og arbejdede sig op til at prøve undervisningen på dansk 3. Det var dog en for stor mundfuld på 3'erne, så hun er ved at fuldføre dansk 2.
Hun har knoklet meget med at lære og efter 2 år, skal hun nu op til den endelige test i dansk 2. Det skal hun på onsdag, men her i mandags kom hun hjem meget forvirret, for man havde lavet pensumet til dansk 2 om på alle områder og skal til testen 1½ efter hun fik meddelelsen. Ændringen gælder kun for dansk 2 og ikke de andre (1 og 3).

Jeg forstår ikke, at dansk 3 ikke er omfattet, hvilket jo er et niveau højere, hvor det for dansk 1, sikkert er passende at den ikke er med i ændringen.

Er vi de eneste der har fået den oplevelse eller er det generalt på landsplan? :?:
Evig glad og lykkelig gift

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Danskprøve.

Indlæg af mh1 » 22.05.2012 14:36:03

Det har sikkert noget at gøre med de ændrede krav til, hvilken danskprøve man skal bestå for at få permanent opholdstilladelse. Det er nu dansk 2.

Læs http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/p ... ansk-2.htm
mh
Rådgiver for ÆUG

steincke
Geografisk sted: Denmark

Re: Danskprøve.

Indlæg af steincke » 22.05.2012 16:33:00

Tak for svaret. Vi håber det er på den bagrund, men det er nu meget kort tid til at sætte sig ind i en helt anden prøve og pensum end det som har været planlagt under hele forløbet.
Evig glad og lykkelig gift

Besvar