Au pair visum / klage / erfaring?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
spurv

Au pair visum / klage / erfaring?

Indlæg af spurv » 17.04.2012 12:50:17

Hej

Vi har desværre måtte indgive en klage over et afvist visum til den Au pair vi havde udvalgt til vores familie.

Er der nogen her der har erfaringer med klager? Kan henvise til links der beskriver tidligere afgørelser af klagesager eller lign?

På forhånd tak :)

soreng

Re: Au pair visum / klage / erfaring?

Indlæg af soreng » 19.04.2012 09:07:56

Begrundelserne for afvisninger er jo meget specifikke fra sag til sag, så der findes, så vidt jeg ved, ikke nogen steder hvor man kan hente inspiration til hvordan man udfærdiger sådanne klager.

US har dog selv en liste over afgørelser,afvisninger og omstødninger indenfor de områder som de behandler, og derfor også indenfor au pair.

Men det er jo langt hen af vejen et spørgsmål om at kigge på hvilke grunde US har lagt til grund for afvisningen, og så modbevise disse med fakta, dokumentation osv osv, for at de kan blive overbevist om at de tager fejl.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 19.04.2012 10:13:48

Og så er netop au-pair ordningen jo ikke noget, som skribenterne i dette forum eller for den sags skyld ÆUG`s rådgivning har den helt store erfaring med, da ÆUG først og fremmest er en forening, der fokuserer på de problemer, som binationale par og familier oplever med familiesammenføring og visum mm. Så du er da bestemt velkommen til at stille dit spørgsmål her, men måske er ÆUG´s forum ikke det sted, hvor du har størst chance for at få nogle kvalificerede svar. Jeg ved ikke, om der findes et tilsvarende forum for au-pairs og deres værtsfamilier, men det var måske værd at undersøge.

spurv

Indlæg af spurv » 22.04.2012 21:34:24

Tak for jeres svar.

Der er indgivet klage med de bedst mulige argumentationer, dokumenter mm, så vi håber naturligvis at få omstøbt afvisningen.

Jeg fandt noget på nettet http://www.nyidanmark.dk/da-dk/LegalInf ... =Au%20pair

Syntes det hjalp lidt at læse igennem.

Jeg har desværre ikke fundet noget forum der hjælper med dette Au Pair på nettet, derfor jeg spurgte her, da jeg har læst mange af jeres gode råd og debatter, tænkte jeg at i netop måtte have en enorm erfaring med klager bare sådan i al almindelighed..

Jeg syntes i gør et kæmpe stykke arbejde for at hjælpe hinanden, hatten af for det!!

Besvar