Udtaget til kontrol hos US

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
T63

Udtaget til kontrol hos US

Indlæg af T63 » 30.12.2011 19:16:43

Kort før Jul (22/12), modtog jeg brev fra US hvori de beder mig udfylde et skema vedr. mine særbørn.
Nu er det ikke mere end 6 måneder siden FS var på plads, så jeg undrer mig meget over at jeg er udtaget til en stikprøvekontrol, da forholdene ikke har ændret sig synderligt på kun 6 måneder.
Jeg kontaktede US for at høre hvad den dybere mening i alt dette er, når de nu tilmed er 2-3 måneder bagud i sager vedr. forlængelse af opholdstilladelser og bruger så tid på dette.

Man "mente" at det brev jeg havde fået, var en ganske almindelig standardprocedure og ikke havde indflydelse på min hustrus OT.
Så kan jeg selvfølgelig ikke lade være med at spørge ind til hvilken konsekvens det vil få hvis jeg slet og ret nægter at udfylde dette skema - specielt når man end ikke medsender en frankeret svarkuvert.

Jeg kunne ikke får svar på hvad betydning det ville få, ej heller om hvad der sker hvis jeg udfylder skemaet og sender det så modtager, altså US betaler portoen.

Det undrer mig ligeledes, at man sender et brev som man får 14 dage til at udfylde og sende retur, . . . op til Jul. Det er jo ikke ualmindeligt at der er danskere som tager 1-3 uger til udlandet lige før Jul.

Jeg agter ikke at udfylde og sende dette skema, men US kan ikke oplyse mig hvilke konsekvenser dette vil få. Er der nogen der har erfaring på området?

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: Udtaget til kontrol hos US

Indlæg af Durmaz » 30.12.2011 19:27:43

Vi blev informerede om at vi efter en rum tid ville kunne blive udtaget til stikrpøvekontrol efter en hvis tid, vi fik af vide at dette kunne ske efter juli og min mand fik op i marts så i jeres tilfælde har de godt nok været hurtigt ude syntes jeg :-D

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 30.12.2011 20:05:01

Man skal vælge sine kampe med omhu, og lige den her ville jeg nok ikke vælge at kaste mig ud i. Men det er selvfølgelig op til dig. Jeg ved ikke, hvilke konsekvenser det kan få, hvis du ikke returnerer skemaet. Jeg kender ikke til fortilfælde og har aldrig hørt om denne problemstilling før trods 3 år som aktiv i ÆUG.

closed1

Indlæg af closed1 » 30.12.2011 22:16:48

jeg ville nu sende det skema retur , og så sende alt materialet til , enhedslisten og de radikale med et spørgsmål om det nu kan være rigtig . Det vil give stor mening i debatten . :D

DBS

Indlæg af DBS » 31.12.2011 07:35:26

Udfyld skema, og send samme dokumentation, som ved FS, og find en eller anden rubrik, hvor du skriver at det er den samme dokumentation der er sendt, da forholdene ikke har ændret sig.

Og drik så et ekstra glas i aften, og trække på smilebåndet :wink:

mvh DBS

Besvar