Min kæreste fra Kasakthan og jeg har besluttet os at blive gift.
Hun kommer til DK i starten af på marts på 90 dages turist visum(vi er nød til at vente til marts fordi hun sidst var i DK i september). Vi bliver også gift i marts. Vi har skaffet Apostle stemlet PRAVKA
I løbet af de 90 dage, søger vi om FS og får afslag. Vi får afslag fordi jeg læser til bygningskontruktør på revalidering. Det er jeg færdig med nu her i februar og kommer på fagforening eller i arbejde.
Efter vores afslag søger vi Green Card. Julia er uddannet tandlæge og har arbejdet mere end 3 år samme sted. Afhængig af hvordan de kigger på hendes uddannelses papirer, så ligger hun i worst case på 90 point. Desværre er tandlæger ikke på positiv listen, og uden de point er jeg ikke særlig positiv omkring GC. Vi har alle uddannelses papirer stemplet af stats autoriseret Notar i Kasakthan.
I sidste instans bruger vi EU retten. Hun snakker flydende tysk og jeg kan få arbejde på syd Lolland nær Rødby.
Det jeg håber ved den her fremgangs måde er at hvis/når vi får afslag på FS og Greencard, så er der gået 12 måneder og karantæne reglerne omkring revalidering er sat ned. Så vi kan søge FS igen og få det.
1. Min frygt er at vi får karantæne for spekulation.
2. Giver fx afslag på FS problemer med GreenCard
3. Giver afslag på FS og Greencard problemer med at søge FS igen efter 12 måneder(Hvis FS reglerne bliver lempet)
4. Er der noget jeg har overset?
Planlagt
Re: Planlagt
1) Du må gerne spekulere i at udnytte de til hveren tid gældende regler. Gebyret skal i selvfølgelig betale gebyret for ansøgningen alligevel. Det primære er at din på det tidspunk kone overholder de datoer som hun får til at forlade landet hvis (umiddelbart når) hun får afslag.
2) Et afslag på FS giver i sig selv ikke noget problem i at søge om Greencard. Dog skal i regne med at ansøgning bliver afvist og hun får besked på at hun skal søge fra sit eget land, da i først vil ansøge efter at ansøgningen om FS bliver afvist, og hun derfor har fået en udrejsedato. (følgende er taget fra nyidanmark.dk)
"Hvis man ikke har lovligt ophold i Danmark, hvis man er udvist af Danmark, har fået fastsat en frist for sin udrejse af landet eller har en anden ansøgning under behandling, må det forventes, at en ansøgning indgivet i Danmark bliver afvist, og at man bliver henvist til at indgive ansøgningen i sit hjemland."
3) Nej. Man må søge så mange gange man vil, hvis der er sket ændringer der gør at Us ikke opfatter ens ansøgning som grundløs.
4) Jeg tror at det primære du har overset er at hun nok ikke får lov til at søge om Greencard fra Danmark.
2) Et afslag på FS giver i sig selv ikke noget problem i at søge om Greencard. Dog skal i regne med at ansøgning bliver afvist og hun får besked på at hun skal søge fra sit eget land, da i først vil ansøge efter at ansøgningen om FS bliver afvist, og hun derfor har fået en udrejsedato. (følgende er taget fra nyidanmark.dk)
"Hvis man ikke har lovligt ophold i Danmark, hvis man er udvist af Danmark, har fået fastsat en frist for sin udrejse af landet eller har en anden ansøgning under behandling, må det forventes, at en ansøgning indgivet i Danmark bliver afvist, og at man bliver henvist til at indgive ansøgningen i sit hjemland."
3) Nej. Man må søge så mange gange man vil, hvis der er sket ændringer der gør at Us ikke opfatter ens ansøgning som grundløs.
4) Jeg tror at det primære du har overset er at hun nok ikke får lov til at søge om Greencard fra Danmark.
-
fundiver199
Som soreng skriver, kan man kun ”redde sig” et enkelt processuelt ophold ved at aflevere en ansøgning om opholdstilladelse, medens man er i Danmark på visum. Man kan ikke søge den ene gang efter den anden og på den måde trække tiden ud i en uendelighed. Da det synes ret indlysende, at I ikke opfylder betingelserne for FS, kan I overveje, om det måske er bedre at søge om greencard i stedet.
Men da der ikke umiddelbart er udsigt til nogen hurtig løsning på jeres problemer, bør I måske under alle omstændigheder begge være forberedt på, at din kæreste kun er på besøg i Danmark og ikke er flyttet hertil i denne omgang. Og evt. kan I jo så også vælge at vente med at gifte jer, til I har mulighed for at være sammen permanent. Hvis det altså betyder noget for jer sådan rent følelsesmæssigt ikke at være adskilt som gift par.
ÆUG forsøger at overtale den ny regering til at fritage revalidenter for denne regel, men jeg kan selvfølgelig ikke love, at det vil lykkes for os. Det positive er dog, at der nu i det mindste er nogen, der gider lytte til os og tale med os, og vi skal faktisk mødes med to af udlændingeordførene i løbet af december måned. Her vil dette ønske selvfølgelig blive gentaget – sammen med mange andre.
Men da der ikke umiddelbart er udsigt til nogen hurtig løsning på jeres problemer, bør I måske under alle omstændigheder begge være forberedt på, at din kæreste kun er på besøg i Danmark og ikke er flyttet hertil i denne omgang. Og evt. kan I jo så også vælge at vente med at gifte jer, til I har mulighed for at være sammen permanent. Hvis det altså betyder noget for jer sådan rent følelsesmæssigt ikke at være adskilt som gift par.
ÆUG forsøger at overtale den ny regering til at fritage revalidenter for denne regel, men jeg kan selvfølgelig ikke love, at det vil lykkes for os. Det positive er dog, at der nu i det mindste er nogen, der gider lytte til os og tale med os, og vi skal faktisk mødes med to af udlændingeordførene i løbet af december måned. Her vil dette ønske selvfølgelig blive gentaget – sammen med mange andre.
Takker for svarene.
Kan man søge om GC inden vi får afslag på FS og vil det gøre nogen forskel.
Nu er der 5-6 måneder til hendes turist visa vil være udløbet, så vi håber selvfølgelig at i får held med at overbevise regeringen om ændringerne af loven. Hvis ikke så søger vi direkte om GC, for det vil være ulogisk at risikere hun skal rejse tilbage for at søge om GC
Kan man søge om GC inden vi får afslag på FS og vil det gøre nogen forskel.
Nu er der 5-6 måneder til hendes turist visa vil være udløbet, så vi håber selvfølgelig at i får held med at overbevise regeringen om ændringerne af loven. Hvis ikke så søger vi direkte om GC, for det vil være ulogisk at risikere hun skal rejse tilbage for at søge om GC
-
fundiver199
Nej man kan stadig kun søge om en opholdstilladelse - uanset hvilken slags - så længe man har "lovligt ophold" f.eks. i form af et gyldigt visum. I samme øjeblik visum er udløbet, vil en ansøgning blive afvist, hvis man forsøger at indlevere den i Danmark. Og man vil i stedet blive henvist til at indlevere ansøgningen på en dansk repræsentation i sit hjemland.
Og har man allerede afleveret en slags ansøgning i Danmark, medens man har gyldigt visum, kan man ikke få lov til at samtidig at få behandlet en anden slags ansøgning. Heller ikke selvom man stadig har gyldigt visum. Så man må vælge, om man vil søge om det ene eller andet. Eller om man vil søge fra sit hjemland. For så kan det formentlig godt lade sig gøre at få to ansøgninger behandlet på samme tid.
Og har man allerede afleveret en slags ansøgning i Danmark, medens man har gyldigt visum, kan man ikke få lov til at samtidig at få behandlet en anden slags ansøgning. Heller ikke selvom man stadig har gyldigt visum. Så man må vælge, om man vil søge om det ene eller andet. Eller om man vil søge fra sit hjemland. For så kan det formentlig godt lade sig gøre at få to ansøgninger behandlet på samme tid.
-
fundiver199
Det håber jeg også. Men for at være ærlig, så er der jo mange kampe, der skal kæmpes, og det er ingen hemmelighed, at S og til dels også SF stritter noget imod alt for vidtgående ændringer på dette område. Så om en mere human - eller måske bare logisk - behandling af revalidenter kommer med i lempelserne, det tør jeg simpelt hen ikke spå om.Donkrik skrev:så vi håber selvfølgelig at i får held med at overbevise regeringen om ændringerne af loven.