udrejsetilladelse

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
cbierring

udrejsetilladelse

Indlæg af cbierring » 24.08.2011 23:18:27

Min mand venter på behandling af sin ansøgning om opholdstilladelse. Han har brug for at rejse ud af DK dels for at tage hjem til Peru og besøge sin familie, dels til andre EU lande i forbindelse med arbejde. Vi har fået at vide at man skal søge om udrejsetilladelse som kan gives på grundlag af særlige "humanitære" forhold. Det er ikke klart hvad det er ej heller hvor nemt det er at få udrejsetilladelse eller hvor langt tid det tager. Har andre erfaringer med det?
På forhånd mange tak! :D
Christina

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: udrejsetilladelse

Indlæg af Durmaz » 25.08.2011 12:58:05

humanitære forhold er ved sygdom, død osv eller andet i den boldgade.
Jeg ved ikke i forhold til at passe sit arbejde, kunne jeg ikke forstille mig men du akn altid prøve at ringe til US som så kan vejlede jer...

cbierring

Re: udrejsetilladelse

Indlæg af cbierring » 03.09.2011 21:35:38

Vi tog ind i US og udfaldet er positivt. Min man kan få tilbagerejsetilladelse uden at skulle give en speciel grund. Den er gyldig i 90 dage, gives på stedet (dog skal sagsbehandleren ved skranken telefonisk checke førstegangsansøgninger med US administrationen) og kan fornyes efter de 90 dage. Så man kan altså altid ha en gyldig tilladelse ved hånden i tilfælde af dødsfald i familien eller anden krise situation.

Mvh.
Christina

Besvar