Anfordringsgarantien hvad betaler i ?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
janniesiki
Geografisk sted: Danmark

Anfordringsgarantien hvad betaler i ?

Indlæg af janniesiki » 03.08.2011 23:49:43

Hejsa
Hvordan gælder jeres garantistillelse ? jeg tænker på den man skal sætte når man har fået familiesammenføring .
Vores bank har sat den som et banklån ...hvad jeg slet ikke forstår ..vi bataler 500 kr til lånet hver måned plus renter hver 3 mrd...det er da helt galt er det ikke ?
håber at høre fra jer, hvordan jeres garanti er sat ?
mvh jannie

fundiver199

Re: Anfordringsgarantien hvad betaler i ?

Indlæg af fundiver199 » 04.08.2011 07:36:27

Det normale er en anfordringsgaranti, hvis folk ikke selv har pengene til at sætte ind på en deponeringskonto, og en sådan koster så et årligt gebyr men ingen rente, så længe kommunen ikke trækker på pengene.

Så ja det er da et meget dårligt tilbud, jeres bank har givet jer. Men det er jo op til banken, hvad de vil tilbyde jer, og det er op til jer, at I har taget imod tilbuddet. Det bedste, I kan gøre nu, er formentlig at betale lånet ud så hurtigt som muligt for derved at minimere renteudgifterne. Garantien kan også nedsættes til det halve, når din mand har bestået en prøve i dansk.

Alternativt må I undersøge, om det kan lade sig gøre at skrifte bank og få den nye bank til at stille en anfordringsgaranti. Det skal I så også snakke med US om, og jeg har aldrig hørt om, at nogen har flyttet deres garanti fra en bank til en anden, efter den var stillet, og jeg er sikker på, at det i det mindste er temmelig bøvlet.

Besvar