Når min kæreste er kommet til dk
-
brianmeldgaard
Når min kæreste er kommet til dk
Hej...
Jeg hat lige endnu et spørgsmål... tænkte om i havde erfaring hermed...
Når min kæreste fra filipinerne nu er kommet til dk.... Og alt ok...
Har fået familie sammenføring osv....
Kan... eller må hun tage med til tyskland Østrig.. hmm inden for EU... sammen med mig på kort turist ophold... en uges tid... Altså med på en ferie ud af dk... til et andet land her i eu
På forhånd Tak venner.... I gør sgu et stort og godt arbejde med dette forum...
Brian meldgaard
Jeg hat lige endnu et spørgsmål... tænkte om i havde erfaring hermed...
Når min kæreste fra filipinerne nu er kommet til dk.... Og alt ok...
Har fået familie sammenføring osv....
Kan... eller må hun tage med til tyskland Østrig.. hmm inden for EU... sammen med mig på kort turist ophold... en uges tid... Altså med på en ferie ud af dk... til et andet land her i eu
På forhånd Tak venner.... I gør sgu et stort og godt arbejde med dette forum...
Brian meldgaard
-
fundiver199
Re: Når min kæreste er kommet til dk
Et Schengenvisum eller en dansk opholdstilladelse gælder til alle Schengenlandene. Et processuelt ophold gælder derimod kun i det land, hvor det er givet (Danmark).
Hvordan forholder det sig så, hun har dansk opholdstilladelse, og vil på ferie udenfor EU.
Eksemple:
tager på ferie i et lande, hvor der ikke kræves visum, for dansker, men fra der hvor hun kommer fra, ville det kræve visum, og hun har opholdstilladelse i DK
Eksemple:
tager på ferie i et lande, hvor der ikke kræves visum, for dansker, men fra der hvor hun kommer fra, ville det kræve visum, og hun har opholdstilladelse i DK
-
brianmeldgaard
tak..
Hmm... Som jeg forstår er der ikk nogen problemer, hvis hun har schengen visa eller ( familiesammenføring) Opholdtilladelse..
Er det rigtig forstået ??
Og det der Et processuelt ophold... hmm hva er det ???
Brian meldgaard
Hmm... Som jeg forstår er der ikk nogen problemer, hvis hun har schengen visa eller ( familiesammenføring) Opholdtilladelse..
Er det rigtig forstået ??
Og det der Et processuelt ophold... hmm hva er det ???
Brian meldgaard
-
fundiver199
@DBS
En dansk opholdstilladelse giver ingen rettigheder uden for Schengenområdet. Så her er det alene ens nationalitet, der bestemmer, hvilke visumregler, der gælder.
Et dansk-irakisk par, som er bosat i Danmark, kan altså sagtens være underlagt nogle andre vilkår, hvis de gerne vil besøge Brasilien, end f.eks. et dansk-canadisk par.
@Brianmelgaard
Processuelt ophold er noget, som man får, hvis man indgiver en ansøgning om opholdstilladelse, medens man opholder sig lovligt i Danmark f.eks. på turistvisum, og dermed får lov til at blive, indtil sagen er færdigbehandlet. Det processuelle ophold er en service til ansøger for at undgå, at denne pålægges unødvendige udgifter og ulemper ved at skulle forlade Danmark, hvis det virker sandsynligt, at ansøgningen om opholdstilladelse er seriøst ment og måske vil kunne efterkommes.
En dansk opholdstilladelse giver ingen rettigheder uden for Schengenområdet. Så her er det alene ens nationalitet, der bestemmer, hvilke visumregler, der gælder.
Et dansk-irakisk par, som er bosat i Danmark, kan altså sagtens være underlagt nogle andre vilkår, hvis de gerne vil besøge Brasilien, end f.eks. et dansk-canadisk par.
@Brianmelgaard
Processuelt ophold er noget, som man får, hvis man indgiver en ansøgning om opholdstilladelse, medens man opholder sig lovligt i Danmark f.eks. på turistvisum, og dermed får lov til at blive, indtil sagen er færdigbehandlet. Det processuelle ophold er en service til ansøger for at undgå, at denne pålægges unødvendige udgifter og ulemper ved at skulle forlade Danmark, hvis det virker sandsynligt, at ansøgningen om opholdstilladelse er seriøst ment og måske vil kunne efterkommes.
-
Anne Alver
- Geografisk sted: Danmark
man kan godt besøge Tyskland mens man har processuelt ophold, mens Sverige og Norge tillader det ikke