Hvor lang tid tager det at få stemplet passet i Manila?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
whengjan

Hvor lang tid tager det at få stemplet passet i Manila?

Indlæg af whengjan » 07.03.2009 22:40:52

Hej

Langt om længe ser det ud til at jeg skal gense min søde filippinske kone efter et års adskillelse pga. 24-års reglen, da vil nu har fået hendes tilladelse.

Jeg er dog alligevel bekymret, da hun (Wheng) ikke har tid til at rejse til Manila før søndag d. 5/4 pga. at hendes arbejde holder sommerafslutningsfest fredag d. 3/4, således at hun først kan stille på ambasaden mandag d. 6/4. Hun bor nemlig ganske langt væk fra Manila. Problemet er nemlig, at Wheng siger at det tager 3 dage for ambasaden at få hendes pas klar, og at de har lukket torsdag og fredag d. 9/4 og 10/4 pga. påske. Endnu har jeg ikke betalt, men absolut den eneste billige flyvedag vi kunne få er mandag d. 13/4, hvor vi sparer mindst 2000 kr. i forhold til andre afrejsedage.

Er der mon nogen der ved noget om den norske ambassade i Manila's regler mht. at slippe nogen ud af landet? Kan Wheng mon nå at få ordnet sit pas hvis hun stiller der mandag morgen d. 6/4 inden skærtorsdag d. 9/4? Eller må jeg bide i det MEGET sure æble og betale irriterende 2-2500 kr. ekstra for en anden flydato?

Et spørgsmål mere...

Sidste år var hun heroppe på turistvisum, og der var de ikke tilfredse med kun at se hendes flybillet til Amsterdam hvor jeg hentede hende, da hun ikke bryder sig om at skifte fly i et fremmed land, men ville også se togbilletten til København. I år henter jeg hende igen i Amsterdam, men denne gang starter vi med en smuttur til Bruxelles, da jeg skal til speciallæge der, inden vi så flyver til København. Jeg kan kun fremvise en billet fra Manila-Amsterdam-den belgiske grænse, og så flybilletten fra Bruxelles til København. Stiller ambassaden sig mon tilfreds med det, eller får vi problemer?

Et hurtigt svar vil være UTROLIGT påskønnet, da jeg skal betale for rejsen i løbet af næste uge. På forhånd TUSIND TAK!!!

Jan

Besvar