Advarsel mod Ryanair

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DanmarkNepal
Indlæg: 14
Tilmeldt: 08.07.2022 23:02:38

Advarsel mod Ryanair

Indlæg af DanmarkNepal » 19.01.2023 14:50:43

Hej forum

Jeg har vist aldrig gjort noget lignende, men føler at jeg er nødt til at advare mod Ryanair, hvor jeg kan.

Min nepalesiske kæreste, som bor og arbejder i Cypern, og jeg selv havde brugt megen tid og energi på at finde et sted at holde ferie sammen. Vi endte med Bulgarien, som hun ifølge myndighederne kan besøge ved at vise sit nepalesiske pas og sin cypriotiske opholdstilladelse.

Det viste sig dog, at Ryanair har deres egne regler, læs blot:
Irrespective of a passenger's visa requirements, all non-EU/EEA citizens must have their travel documents checked and stamped at the Ryanair Visa/Document Check Desk before going through airport security. Your boarding pass will display this information for routes that you must comply with this Visa/Document checks requirement.

Non-EU/EEA passengers must do this in order to ensure compliance with immigration authorities. We reserve the right to refuse travel, if there is a failure to comply with this requirement.

If you have been denied boarding and require clarification please return to the visa check desk at the airport. The ticket desk agent will contact the Ryanair Immigration Department for further assistance.
Og her er linket, hvis nogen skulle have lyst: https://help.ryanair.com/hc/en-us/artic ... Visa-Check

Man kan selvfølgelig indvende, at vi burde have tjekket, hvorvidt et flyselskab finder på deres egne visumregler, men det rækte fantasien ganske enkelt ikke til. I praksis betød disse regler, at min kæreste blev afvist i lufthavnen, og der i en hulens fart skulle købes nye biletter til hende. De nye afgange blev med Wizz Air, som ikke begyndte at lege politi.

Jeg på baggrund af denne oplevelse opfordre alle til at tænke sig om en ekstra gang, inden de booker med Ryanair -- især hvis passageren ikke har Schengen-pas.

DanmarkNepal
Indlæg: 14
Tilmeldt: 08.07.2022 23:02:38

Re: Advarsel mod Ryanair

Indlæg af DanmarkNepal » 19.01.2023 15:13:41

Her er det specifikke felt. Jeg havde troet, at de ville tjekke for de påkrævede papirer (pas + opholdstilladelse), ligesom Wizz gjorde.
boarding.png
boarding.png (8.76 KiB) Vist 293 gange

Besvar