Sikring mod børnebortførelse

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
stanlesy
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04.10.2017 20:10:28

Sikring mod børnebortførelse

Indlæg af stanlesy » 22.01.2019 21:27:13

Jeg står i den situation, at min amerikanske mand og jeg venter på at få familiesammenføring bevilget. I mellemtiden har min mand fået et job, der gør, at han ikke føler, han vil kunne flytte til DK til den tid, vi eventuelt får FS, og måske hellere vil vente til senere. Derfor flytter vores (amerikanskfødte) datter og jeg tilbage til DK om et par måneder. Både min mand og jeg er opsatte på at sikre os, at vores datter ikke på noget tidspunkt bliver fanget i eventuelle ægteskabskonflikter eller at en af siderne forlanger, at hun skal blive i deres land eller ligefrem bortfører hende (det kan ingen af os forestille os lige nu, men man ved aldrig, hvad der kan ske). Men hvordan gør man det? Laver man et officielt dokument, og i så tilfælde, hvordan gør man det? Er der nogle færdige blanketter man kan udfylde og blot få noteret (af en notar) eller skal man have advokathjælp?


På forhånd tak for hjælpen!

Besvar