Melde udflytning fra Danmark?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
stinegraubaek
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14.09.2016 14:21:11

Melde udflytning fra Danmark?

Indlæg af stinegraubaek » 28.05.2018 15:41:24

Hej.

Jeg er dansk statsborger (født og opvokset i DK), men er gift med en ecuadorianer. Vi blev gift i Ecuador sidste år, og bor her i Ecuador. Jeg har endnu ikke meldt udflytning af DK fordi jeg har besøgt dk flere gange i det sidste år, og jeg kunne ikke helt overskue konsekvenserne af at melde mig ud af landet og miste mine danske rettigheder.

Jeg har en række spørgsmål:

Hvad sker der helt præcis med mine rettigheder i det danske system når jeg melder udflytning?
I forhold til dansk bank, e-boks, sygesikringskort isv osv.

Jeg har et dansk firma, så hvad hvis jeg melder udflytning men fortsat betaler dansk skat via mit firma? Kan jeg så beholde mine rettigheder til sygehusvæsen, pension, børnepenge osv?

Jeg kommer fortsat til DK flere gange årligt, og kommer nok aldrig til at være ude af landet mere end 6 måneder af gangen, i hvert fald ikke de første par år. Er det så overhovedet nødvendigt at melde udflytning?

Jeg bor hos mine forældre når jeg er i landet, og har også adresse der. Hvad sker der med ens adresse hvis man melder udflytning?

Jeg kunne godt tænke mig at snakke med en der ved noget om dette personligt, kan i anbefale en jeg kan kontakte?

Tak for hjælpen

Mvh Stine Graubæk

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Melde udflytning fra Danmark?

Indlæg af skaanebo » 28.05.2018 16:05:37

Du har stillet samme spørgsmål et andet sted og fået svar der.

Besvar