Gift med en Filippiner -CFO sticker krævet ved udrejse fra Filippinerne?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
plandersen
Indlæg: 46
Tilmeldt: 20.01.2015 07:02:21

Gift med en Filippiner -CFO sticker krævet ved udrejse fra Filippinerne?

Indlæg af plandersen » 13.03.2018 00:12:40

Min kone og jeg skal på et kortere besøg i min kones hjemland. Hun har været i DK mange gange og seneste gang siden august, hvor vi i mellemtiden er blevet gift og har indgivet ansøgning om familiesammenføring. Vi har således også fået en tilbagerejsetilladelse fra Udlændingestyrelsen i hendes pas.

Nogen der har erfaring med eller ved om der kræves en CFO sticker i hendes pas for at min hustru må rejse ud af Filippinerne igen (vi flyver ud af Filippinerne fra Davao)?

Umiddelbart virker det som om, at gifte filippinere skal tage et såkaldt "Guidance and Counseling Program (GCP) før udrejse"
http://www.cfo.gov.ph/gcp.html

Og det program kan vel at mærke kun tages i Manila og Cebu - ikke i Davao, hvor vi skal til.

Principielt ved myndighederne på Filippinerne ikke, at vi er gift (vi har endnu ikke registeret det), men måske vil immigration undre sig over, hvad sådan en tilbagerejsetilladelse er.

Nogen der har gode råd til, hvornår man bedst undgår bøvl - vi vil helst ikke blive afvist i immigration og miste vores fly pga en dum formalitet

VejleHenrik
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08.07.2018 17:43:18

Re: Gift med en Filippiner -CFO sticker krævet ved udrejse fra Filippinerne?

Indlæg af VejleHenrik » 12.12.2018 04:02:46

Det er som du skriver, et krav at hun skal have CFO-sticker i passet ved udrejse fra Filippinerne når hun er gift med en udlænding.
De kan være meget strikse med det, så jeg ville ikke forsøge at snyde med det.
Det er kun en kort flyvetur fra Davao til Cebu, så bedre at bruge de par dage og så have alle papirerne i orden. I risikere at hun bliver tilbageholdt og du bliver sendt alene med flyet.

Besvar