Hjælp til situation med illegal mand jeg elsker

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
BBBSG
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23.02.2018 21:17:51

Hjælp til situation med illegal mand jeg elsker

Indlæg af BBBSG » 23.02.2018 22:03:07

Hej,

Jeg er kommet i en svær situation, med manden der har mit hjerte. Vi er ikke gift, og har bare været kærester siden vi mødte hinanden.

Han sidder varetægtsfængslet for dokumentfalsk, og har været her illegalt i lidt over et år.

Han mangler at få sin dom, og det får han om ca en måned fra nu. Jeg hører fra advokaten og politiet, at det mest almindelige i sager som denne er, at få 2-4 måneder og indrejseforbud + karantæne fra Schengen i 6 år.

1. Vil det hjælpe noget at blive gift? Kan man overhovedet det, når han er her illegalt og i fængsel? Hvad vil det hjælpe at blive gift?

2. Er det rigtig forstået at man stadig kan søge visum i andre Schengen lande? Jeg har forstået det som at karantænen er en information de andre lande får, om at han har fået et indrejseforbud til danmark, men det er op til de enkelte lande at vurdere om de vil give ham et nationalt visum?

3. Kan EU reglerne omkring ægteskab og familiesammenføring hjælpe os til hurtigere at komme tilbage til DK eller til andre EU/Schengen lande?

4. Nogen der kender nogle paragraffer eller noget, man kan bruge? Jeg tænker ikke at han kan undgå udvisningen, men hvis man nu vil anke dommen?

5. ..... Nogle andre råd eller viden jeg ikke har, som kan være brugbart?

6. Hvad vil udlændingstyrreelsen kunne hjælpe med i denne sag? Hvem ellers skal jeg have fat i?

Håber der er nogen derude der ved noget og som vil ud med guldkornene!

På forhånd tak!
Senest rettet af BBBSG 29.01.2019 23:37:23, rettet i alt 1 gang.

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: Hjælp til situation med illegal mand jeg elsker

Indlæg af DortheM » 24.02.2018 10:01:25

Myndighederne vil se et nyt ægteskab som et proforma ægteskab, når han en gang har lavet bedrag med en vielsesattest.

Jeg tror jeres eneste mulighed for engang med tiden at leve i Danmark er at du følger ham ud af landet, indgår ægteskab i hans land og bor sammen der i de år han har karantæne. Når hans karantæne er overstået kan I søge familiesammenføring i Danmark, som hjemvendt dansker.

Mht til dit spørgsmål om muligheden for at han kan bosætte sig i et andet EU land så er reglen
" Er den udviste udlænding ikke selv fra et Schengen-land eller et EU-land, og er vedkommende udvist med indrejseforbud for mindst 5 år, vil der ske indberetning til Schengen-informationssystemet, således at udvisningen også får den konsekvens, at udlændingen som uønsket ikke vil kunne indrejse i de andre Schengen-lande/EU-lande. "
fra http://homannlaw.dk/da/raadgivningsomra ... udvisning/
Senest rettet af DortheM 24.02.2018 10:06:33, rettet i alt 1 gang.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp til situation med illegal mand jeg elsker

Indlæg af mh1 » 24.02.2018 10:06:26

1. Vil det hjælpe noget at blive gift? Kan man overhovedet det, når han er her illegalt og i fængsel? Hvad vil det hjælpe at blive gift?
Nej og nej.

2. Er det rigtig forstået at man stadig kan søge visum i andre Schengen lande? Jeg har forstået det som at karantænen er en information de andre lande får, om at han har fået et indrejseforbud til danmark, men det er op til de enkelte lande at vurdere om de vil give ham et nationalt visum?
Nej, indrejseforbud vil højst sandsynligt lukke for adgang til alle Schengenlande.

3. Kan EU reglerne omkring ægteskab og familiesammenføring hjælpe os til hurtigere at komme tilbage til DK eller til andre EU/Schengen lande?
Ja, til andre EU-lande, men ikke til DK. Men først skal du finde et land, I kan blive lovformeligt viet i.

4. Nogen der kender nogle paragraffer eller noget, man kan bruge? Jeg tænker ikke at han kan undgå udvisningen, men hvis man nu vil anke dommen?
På hvilket grundlag mener du, han kan anke?

5. ..... Nogle andre råd eller viden jeg ikke har, som kan være brugbart?

6. Hvad vil udlændingstyrreelsen kunne hjælpe med i denne sag? Hvem ellers skal jeg have fat i?
Intet som helst. En advokat.
mh
Rådgiver for ÆUG

BBBSG
Indlæg: 18
Tilmeldt: 23.02.2018 21:17:51

Re: Hjælp til situation med illegal mand jeg elsker

Indlæg af BBBSG » 24.02.2018 12:24:49

Mange tak for jeres svar!

3., når du skriver lovligt blive gift i, så kan vi jo vel blive det i hans hjemland? Men vil det gøre nogen forskel hvor længe vi har været gift, i forhold til de kommende ansøgninger om ophold i f.eks. Irland? Eller kan vi lige så godt vente til vi faktisk synes tiden er rigtig til at blive gift, når nu han ikke kommer til at kunne være i DK med mig.

4., så er jeg helt ny alt dette, så hvis der var noget man kunne gøre, så ved jeg det jo ikke automatisk, men det kunne jo være at der en derude der sad med en viden som jeg kunne bruge. Lidt alla man ved jo ikke hvad man skal spørge om, når man ikke ved noget om emnet :-)

Er det rigtig forstået, at forhold til indrejseforbud og SIS, så er det der gør den store forskel her, er at han faktisk har lavet noget ulovligt, ud over at være her illegalt?
- og dét med den kriminelle handling, gør at EU reglerne ikke vil gå ind og trumfe de danske nationale regler?

Besvar