Besøgsvisa for filippiner for at blive gift

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
orumhans@mac.com
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14.08.2017 16:40:47

Besøgsvisa for filippiner for at blive gift

Indlæg af orumhans@mac.com » 14.08.2017 16:59:58

I over et år har jeg hjulpet en filippinsk familie med genopbygning af deres hus på øen Masbate og i November 2016 var jeg 30 dage på besøg for at hjælpe yderligere. Der blev jeg og deres næstældste søn forelsket i hverandre og jeg inviterede denne til at komme til Danmark, hvor vi vil gifte os så han kan arve mig og sammen vil vi starte virksomhed op på Filippinerne for at han og hans familie kan opnå et godt liv i fremtiden.
Nu har Udenrigsstyrelsen afslået vor ansøgning til et 90 dages besøgsvisa og jeg har appeleret, hvor jeg har medsendt Ægteskabspapirer ud arbejdet af en dansk advokat, men jeg har efter 28 dage endnu ikke fået noget svar.
Hvad kan jeg gøre?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Besøgsvisa for filippiner for at blive gift

Indlæg af skaanebo » 14.08.2017 17:03:27

Der mangler nogle forklaringer her.

Er det meningen, at I vil bo sammen i Fillippinerne? Og hvorfor gifter I jer ikke i Fillippinerne?

Det er altid en dårlig ide at fortælle, at man har tænkt sig at indgå ægteskab på et besøgsvisum. For dermed kan der opstå mistanke om, at formålet er mere end blot et besøg, nemlig at man vil blive i Danmark. Så det skal man aldrig fortælle nogen!

Hvor mange års forskel er der mellem jer? Det kan også have betydning, hvis man vurderer, at der er tale om et proformaforhold. I og med du taler om arv, kan det lyde som om, du er væsentligt ældre.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Besøgsvisa for filippiner for at blive gift

Indlæg af mh1 » 15.08.2017 12:42:23

Jeg vil også spørge om du er mand eller kvinde? I første fald er det jo selvsagt umuligt at blive viet I Filippinerne.

For at kunne få visum til DK, skal personer fra Filippinerne være:
"ægtefæller
faste samlevere eller kærester
børn uanset alder og deres medfølgende ægtefæller
forældre og deres medfølgende ægtefæller samt
søskende og deres medfølgende ægtefæller.
Herudover gives der visum til:

niecer, nevøer og børnebørn under 18 år, der ønsker at rejse til Danmark med henblik på ferieophold uden ledsagelse
nære bekendte af tidligere udstationerede danskere
mindreårige sponsorbørn, og
ansøgere, der skal ledsage et ældre svagt familiemedlem."

Ingen af delene passer på din kæreste, og det bliver sandsynligvis igen afslag.

En mulighed er at vente en passende tid og derpå lade ham forsøge at få et Schengen-turistvisum til fx Frankrig, hvor der tilsyneladende ikke er krav om en vært som man har nær tilknytning til. Det vil nok kræve at du sørger for at han har penge til dels en form for pakkerejse, dels kan fremvise dokumentation for tilstrækkelige lommepenge, dels at han principielt søger til væsentligt kortere tid end 90 dage, fx 2-3 uger.

I vil kunne blive viet i Frankrig, og med et Schengenvisum vil han også kunne smutte til DK, så han opfylder kravet om at have været i DK mindst 24 timer og dermed have den nødvendige tilknytning for at kunne søge fs (hvis det er formålet).
mh
Rådgiver for ÆUG

Raggi
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10.09.2018 21:29:20

Re: Besøgsvisa for filippiner for at blive gift

Indlæg af Raggi » 10.09.2018 21:48:48

Hej

jeg har et problem og jeg vil gerne spørge om nogen har et svar på det

Det er i øjeblikket meget vanskeligt for mig at tage ud til Filippinerne for at blive gift
Derfor har vi et ønske om, at hun kommer til Danmark og at vi så kan gifte os her...

Hvordan skal vi forholde os og hvad skal der til af papirer, visum, garanti osv...... for at hun kan komme her og at vi gifter os??
hvis hun har familie i Tyskland kan man så bruge det til noget??

mvh.
Raggi

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Besøgsvisa for filippiner for at blive gift

Indlæg af skaanebo » 11.09.2018 03:39:44

Spørgsmål: Har du været i Filippinerne før? Hvor har I mødt hinanden? Hvor længe har I været sammen?

Besvar