Hejsa,
Jeg har fornyligt fået den opfattelse at jeg muligvis er bortført fra min far af min mor. Hvordan finder jeg ud af om det forholder sig sådan - når mine forældre ikke vil fortælle mig det.
Hvad skal man gøre ved mistanke om forældrebortførsel
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hvad skal man gøre ved mistanke om forældrebortførsel
Hvis du - hvad dit udsagn tyder på - har kontakt til begge dine forældre, hvad er dit problem så?
Hvis du skulle have været bortført som spæd, så har dine forældre åbenbart enten lavet en aftale om at du skulle bo hos din mor, eller retten har afgjort at du skulle.
Hvis du er fyldt 18, har du ret til aktindsigt såfremt der er en dom eller en afgørelse fra statsamtet. Hvis du ikke er fyldt 18 endnu, må du vente med at få aktindsigt til du er.
Hvis du skulle have været bortført som spæd, så har dine forældre åbenbart enten lavet en aftale om at du skulle bo hos din mor, eller retten har afgjort at du skulle.
Hvis du er fyldt 18, har du ret til aktindsigt såfremt der er en dom eller en afgørelse fra statsamtet. Hvis du ikke er fyldt 18 endnu, må du vente med at få aktindsigt til du er.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja, altså til dels er problemet, at ingen af dem vil tale om hvad der skete da min mor tog mig med til Danmark. Hvilket kun bestyrker min mistanke om at der er ugler i mosen.
Jeg var ikke spæd, men 3 år, hvilet formentligt er underordnet. Jeg tror ikke der var en retsag. Min mor tog mig med til DK fra en land i mellemøsten, og da vi kom her, har hun sagt at min far ville hente mig, hvorved hun meldte ham til politiet, og af den vej - så vidt jeg kan forstå på hvad hun siger, sørgede for at han ikke kunne få indrejse tilladelse. Vil jeg kunne grave en sådan anmelde frem.
Jeg tror aldrig der har været en forældremyndigheds retsag i DK, min mor fik automatisk fuld forældremyndighed her i dk, fordi de ikke var gift, da jeg blev født. Der hvor jeg er født havde de fældesforældremyndighed.
Jeg var ikke spæd, men 3 år, hvilet formentligt er underordnet. Jeg tror ikke der var en retsag. Min mor tog mig med til DK fra en land i mellemøsten, og da vi kom her, har hun sagt at min far ville hente mig, hvorved hun meldte ham til politiet, og af den vej - så vidt jeg kan forstå på hvad hun siger, sørgede for at han ikke kunne få indrejse tilladelse. Vil jeg kunne grave en sådan anmelde frem.
Jeg tror aldrig der har været en forældremyndigheds retsag i DK, min mor fik automatisk fuld forældremyndighed her i dk, fordi de ikke var gift, da jeg blev født. Der hvor jeg er født havde de fældesforældremyndighed.
Jeg så først min far igen, da jeg var 11, der havde han giftet sig og havde et barn med sin nye (meget søde) kone og et mere på vej. Men selv der syntes jeg (i bagspejlet) at min mor ligesom opførte sig underligt, og da vi skulle rejse, var der problemer med at komme med flyet - vi var tilbageholdt i flere timer, men endte med at jeg kom med hjem igen.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg forstår stadig ikke hvad dit problem er. Hvad er det du håber på at få ud af at få mere at vide?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG