Studere i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mark68

Studere i Danmark

Indlæg af Mark68 » 17.05.2014 19:49:29

Kære ÆUG.

Min kone og jeg overvejer at søge om familiesammenføring i Danmark, hvilket vi har helt styr på, da vi vores advokat på sagen.

Men er der nogle som kan oplyse mig om at hvis vi får familiesammenføringen om hun så kan læse gratis i Danmark som en hver anden dansker og modtage SU? Hun har allerede en MBA i Økonomi fra hendes hjemland Brasilien, men den bliver kun takseret til en bachloer i Danmark, men hun vil gerne supplere den op til en fuld MBA i DK.

Poulsen

Re: Studere i Danmark

Indlæg af Poulsen » 18.05.2014 10:11:06

Ja, hvis i søger efter danske regler, så er hun i det hun får et cpr-nummer fuldstændig ligestillet med en dansker på det punkt. Det eneste der ville kunne stå i vejen for visse uddannelser, kan være sproget.

closed1

Re: Studere i Danmark

Indlæg af closed1 » 18.05.2014 10:17:21

Hvis man bliver familiesammenført på danske regler , skal man følge et integrationsprogram og gå på sprogskolen til dansk undervisning og det er ikke SU berettiget .
Der er for øvrigt ingen grund til at bruge en Advokat , i kan bare læse vejledningerne her på sitet og så følge ansøgnings formularen slavisk og vedlægge det der bedes om ( send ikke originaler) hverken mere end mindre . Så kan i bruge Advokat salæret på noget mere festligt .

Besvar