Hej,
Jeg skal igang med at söge om ophold i DK efter EU regler.
Fandt et sted at bo.
Det bliver dog en vaerelse indtilvidere hos en veninde.
Hun önsker ikke depositum og lejer sin vaerelse billigt.
Men det må hun da vael selv bestemme eller? Jeg taenker mest om hvordan Statsforvaltningen kigger på lejekontrakten? VIl de laegge meget vaegt på huslejen om hvor meget den er og om jeg har givet depositum? ( For det står på kontakrakten )
Det er ikk en andelslejlighed hun har. Hun har fået den igennem en boligforening ( Leje).
Og synes i at man selv kan lave en lejekontrakt?
jeg fandt sådan en og dens er lidt svaert ud.
https://www.borger.dk/Sider/handlingssi ... 577f6b2713
Nogen der har et godt råd?
Mvh
Hvordan laver man en lejekontrakt
Re: Hvordan laver man en lejekontrakt
Hej igen,
Jeg vil altså også sige selvfölge taenker jeg også meget om forhåndsgodkendelse.
Göre det stort forskel når man flytter til DK inden man giver sin ansögning? altså positiv virkning?
Men finder ikk den rigtige lejlighed man önsker sig lige nu. Så forhåndsgodkendelse kunne vaere rart. Men Jeg er lidt bange for at ikke blive behandlet som seriös og en der er klar til at flytte til DK.
Jeg mener det ovennaevnte må da ha en betydning for en sag.
Jeg vil altså også sige selvfölge taenker jeg også meget om forhåndsgodkendelse.
Göre det stort forskel når man flytter til DK inden man giver sin ansögning? altså positiv virkning?
Men finder ikk den rigtige lejlighed man önsker sig lige nu. Så forhåndsgodkendelse kunne vaere rart. Men Jeg er lidt bange for at ikke blive behandlet som seriös og en der er klar til at flytte til DK.
Jeg mener det ovennaevnte må da ha en betydning for en sag.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Der er overhovedet ingen forskel på de krav, man skal opfylde, i forhold til om man søger om forhåndsgodkendelse eller om man søger EFTER at man er flyttet.
Der er derfor naturligvis heller ingen forskel på chancen for at få godkendt en fs for din mor i forhold til om I søger FØR eller EFTER en flytning til DK.
Der er derfor naturligvis heller ingen forskel på chancen for at få godkendt en fs for din mor i forhold til om I søger FØR eller EFTER en flytning til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej Mh,mh skrev:Der er overhovedet ingen forskel på de krav, man skal opfylde, i forhold til om man søger om forhåndsgodkendelse eller om man søger EFTER at man er flyttet.
Jeg har haft kontakt med Statsforvaltningen i dag.
Har talt först med en sagsbeh. som sagde at forhåndsgodkendelse ikke findes.
Har selv sagt at jeg har hört mange der valger denne vej også, men så blev jeg stillet op til en anden sagsbeh. som faktisk også sagde det samme.
Hun sagde hvis jeg var dansk statsborger, så kunne jeg for at vende tilbage til DK söge om forhåndsgodkendelse, men da jeg er SE statsborger, kunne det ikke lade sig at göre.
Jeg har ikke kört mere på hende da jeg ikke ville irritere hende via spille klog.
Men de var meget bestemt om det det ikke kan lade sig at göre.
Jeg synes faktisk også at det lyder lidt maerkeligt alligevel, at EU reglerne kraever at der er en reel flytning, og sammetidig godkender ansögningerne fra udlandet når der ikke er en reel flytning..
Så der er ikke i min opfattelse meget overensstemmelse mellem det de kraever, og göre så..?
Mvh