Barselorlov i Sverige / Mammaledighet

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fin_88

Barselorlov i Sverige / Mammaledighet

Indlæg af fin_88 » 01.10.2012 10:25:01

Hjælp, jeg står i den situation, hvor jeg snart skal på barsel og ved ikke hvor og hvordan jeg skal søge barselorlov. Jeg bor i sverige og arbejder og går i skole i Danmark, min ægtefælle arbejder ikke, men skal søge SFI til jan. jeg har tænkt mig at sige mit arbejde snart op, da jeg har en fysisk hårdt arbejde. jeg vil gerne søge barselorlov i min kommune i Sverige, må jeg godt det og hvad for nogle regler er der får det ? altså må jeg gerne stoppe min SU her i DK for at spare nogle SU klip til senere hen og tage barselorlov hos min kommune ? og hvornår og hvordan skal jeg søge ? og er der nogen der ved hvor meget man får udbetalt og hvor får man så børnebidrag fra ? Danmark eller Sverige ? og hvor meget ?

skaanebo

Re: Barselorlov i Sverige / Mammaledighet

Indlæg af skaanebo » 01.10.2012 13:16:47

Øresund Direkt på Stortorget i Malmø kan give dig svar på alle dine spørgsmål. Det er et mellemstatsligt informationscenter, som er sat i verden for at hjælpe de mange dansk-svenske grænsegængere.

Besvar