Jeg er netop startet på første år på HF nu her. Siden min kæreste bor i Egypten og ikke har mulighed for at komme til Danmark, har jeg planer om at flytte til Egypten næste år og tage mit andet og sidste studieår som fjernundervisning. Desuden synes jeg at Egypten er et rigtig dejligt land og er helt head over heals ved tanken om at skulle afsted næste år. Mit eneste problem er bare, at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe tingene an med at flytte - jeg tænker på papirer, visum, selve flytningen og alt det der. Min kæreste har foreslået at vi gifter os, når jeg kommer derned. Er det en god idé eller ej rent praktisk? Han mener, at hvis vi er gift er det intet problem for mig at opholde mig permanent i Egypten og det skulle også give mig/os fordele i længden mht. bolig dernede osv. Vil et egyptisk ægteskab have nogen betydning for min situation i Danmark? Med HF som fjernundervisning skal jeg nemlig hjem til Danmark til eksamen i maj/juni. Kan det blive et problem hvis enten jeg er egyptisk gift eller får opholdsvisum? Generelt, hvad gør jeg for at få tilladelse til at opholde mig i Egypten i et år eller mere, men med ture hjem til Danmark i ny og næ?
En anden ting...Jeg har altid lovet min mor, at hvis jeg nogensinde blev gift, ville jeg få særeje. Hvordan sørger jeg for at jeg får særeje, når jeg bliver gift i Egypten?
Hvis nogen herinde har bare lidt information om ovenstående, vil jeg meget gerne høre fra jer.
De bedste hilsener Julie