HJÆLP ER I TVIVL. FS og Bolig.

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Miss1984

HJÆLP ER I TVIVL. FS og Bolig.

Indlæg af Miss1984 » 23.07.2012 13:30:49

Jeg har fra den 1/8- 2012 fået en bolig på 47 m2 to værelses.
Denne bolig lejer jeg af en der har købt den det er en ejerlejlighed, hun lejer den ud da den er for lille til hende nu hvor hun har fået barn.

Jeg gjord hende opmærksom på jeg kunne vil leje den hvis det var 3år eller ubegrænset pga. fordi jeg skal søge FS når min mand kommer om en måned eller to afventer stadig svar på hans visum.

Hun har sendt vores lejekontrakt ind CEJ, og har fået den godkendt men er det normalt at jeg får en kopi og der ikke er stempel fra cej som har godkendt men kun hendes underskrift??

på vores leje kontrakt er der et punkt der hedder:

§11. særlige vilkår. Fravigelser. Her anføres aftalte fravigelser og tilføjelser i forhold til lejelovgivningens almindelige regler og standardkontraktens §§1-10
Sådanna aftaler vil kunne medføre,at lejern opnår færre rettigheder eller pålægges større forpligtelser end efter de almindelige bestemmelser i lejelovgivningen.
og her har min udlejer så skrevet TIDSBEGRÆNSET: DER ER AFTALT AT LEJEMÅLET ER TIDSBEGRÆNSET OG OPHØR UDEN OPSIGELSE 30/7-2015.
BAGGRUNDEN FOR TIDSBEGRÆNINGEN ER AT LEJLIGHEDEN IKKE KAN SÆLGES UDEN ET TAB. LEJLIGHEDEN VIL NÅR LEJEMÅLET OPHØRE BLIVE FORSØGT SOLGT UDEN TAB LEJER HAT ACCEPTERET TIDSBEGRÆNSNINGEN LEJER HAR VEDLIGHOLDELSESPLIGT FOR HÅRDE HVID VARE.

Begtyder dette jeg kan leje den i 3 år og er der nogen problemer når jeg skal søge fs???
Håber nogen kan hjælpe.. :| :| :cry:

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: HJÆLP ER I TVIVL. FS og Bolig.

Indlæg af mh1 » 24.07.2012 06:13:10

Ja, det betyder at du kan leje den i 3 år. Da det er en ejerlejlighed er der ikke nogen andre, der skal godkende kontrakten, den binder udlejer alene ved at hun har skrevet under.

Hvis du stadig er utryg kan du henvende dig til Lejernes LO ( http://www.lejerneslo.dk/ ) og få deres forklaring på, hvad du får og forpligter dig til ved selv at skrive under.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar