Hospital/læge/gravid/abort mens man har FS sag i behandling

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Cinos

Hospital/læge/gravid/abort mens man har FS sag i behandling

Indlæg af Cinos » 18.07.2012 09:04:37

Hej ÆUG.

Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil høre om nogen har erfaringer eller svar til.

Vi har en FS sag igang og vi har fået et brev om at min kone er på proc. ophold og vi skal forvente at få svar inden d. 21 december 2012.

Det er desværre sådan at jeg tror min kone er blevet gravid ( hun har ikke taget graviditetstesten endnu, men er næsten sikker på det) og vi er 5 uger ind.

Vi har ingen planer om at have et barn endnu.

Det jeg vil høre om andre har erfaringer med hospitalbesøg mens konen er på pros. ophold, mht. kirugisk abort eller medicinsk abort. og priser på disse? da jeg formoder at det vil koste penge når hun ikke har et sygesikringsbevis endnu.

og andet lægebesøg eller hospital indlæggelse osv.

mvh.

en MEGET nervøs mand.
/Cinos

skaanebo

Re: Hospital/læge/gravid/abort mens man har FS sag i behand

Indlæg af skaanebo » 18.07.2012 09:37:56

Din kone har vel en rejsesygeforsikring, som I har sørget for at få forlænget? Det burde hun i hvert fald have.

Cinos

Indlæg af Cinos » 18.07.2012 10:06:09

skaanebo skrev:Din kone har vel en rejsesygeforsikring, som I har sørget for at få forlænget? Det burde hun i hvert fald have.
hej

vi havde en rejsesygeforsikring ja, men havde helt glemt at forlænge den eller at man kunne forlænge den.

jeg ved ikke om det er stadigvæk muligt. men den sluttede 3 juli.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 18.07.2012 10:27:47

Ja, hvis I har glemt det, så er I lidt på herrens mark og må selv betale alt, som ikke kan kategoriseres som akut sygdom og tilskadekomst.

Cinos

Indlæg af Cinos » 18.07.2012 10:34:07

skaanebo skrev:Ja, hvis I har glemt det, så er I lidt på herrens mark og må selv betale alt, som ikke kan kategoriseres som akut sygdom og tilskadekomst.

har lige læst at forsikringen ikke engang dækker graviditet eller abort og lign. ret elendigt.

men ja, vi må betale selv så.

tak for hjælpen

closed1

Indlæg af closed1 » 18.07.2012 10:36:55

Det er jo fordi det er jo ingen sygdom at blive gravid , derfor dækker en syge forsikring ikke det.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 18.07.2012 10:49:23

Det er selvfølgelig op til jer, men når I allerede er gift og ikke har børn endnu, hvorfor så ikke vælge at få barnet? Tænk hvordan I vil føle det, hvis hun får en abort nu og om 5 år, når I mener jer klar til at få ønskebarnet, så kan det ikke lade sig gøre.

Av av av.

Jeg er ikke et specielt religiøst menneske, men nogen gange synes jeg altså, at man skal acceptere, at noget var guds vilje eller bare skæbnen. Og abort synes jeg derfor kun er relevant at overveje, hvis forældrene enten ikke er i et fast parforhold eller er helt sikre på, at de aldrig ønsker at få børn.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 18.07.2012 11:05:34

Jeg tilslutter mig fundiver fuldt og helt. Ikke mindst fordi to af mine nærmeste på nu 25 og 26 år har brugt mere end 3 år og tusindvis af kroner på at få ønskebarnet.

En af mine medstuderende på jura, som var kæreste med en studerende på et andet studium, valgte barnet til ved en uplanlagt graviditet, og fik et mere + sin kandidateksamen med kun et års forsinkelse, kæresten klarede også sin uddannelse. Ingen af dem kom fra rige familier, men de klarede det.
mh
Rådgiver for ÆUG

Cinos

Indlæg af Cinos » 18.07.2012 11:09:38

fundiver199 skrev:Det er selvfølgelig op til jer, men når I allerede er gift og ikke har børn endnu, hvorfor så ikke vælge at få barnet? Tænk hvordan I vil føle det, hvis hun får en abort nu og om 5 år, når I mener jer klar til at få ønskebarnet, så kan det ikke lade sig gøre.

Av av av.

Jeg er ikke et specielt religiøst menneske, men nogen gange synes jeg altså, at man skal acceptere, at noget var guds vilje eller bare skæbnen. Og abort synes jeg derfor kun er relevant at overveje, hvis forældrene enten ikke er i et fast parforhold eller er helt sikre på, at de aldrig ønsker at få børn.

Jeg vil give dig fuldstændigt ret i det Fundiver.

Grundet til jeg mener at vi ikke er klar endnu er fordi:

1. konen skal have opholdstilladelse først
2. Hun skal lære det danske sprog og gået igennem sprogskolen
3. 1 - 1½ år efter at hun har fået ophodlstilladelse synes jeg vi er klar til et barn.

umiddelbart synes jeg det må være svært og besværligt og gå igennem en graviditet/fødsel uden sygesikring, og kunne sproget ordenligt osv.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 18.07.2012 11:44:59

Jeg ville være helt enig, hvis hun ikke var gravid endnu. Men der er altså en stor forskel på at bruge prævention og få en abort. Og mht. fødslen, så er det en ret fast praksis, at din kone kan føde gratis på et dansk hospital, hvis hun stadig har processuelt ophold til den tid jævnfør tidligere debat herom i forum. Så det skal I i hvert fald ikke tænke på som et problem. Og desuden er ansøgningen da forhåbentlig også godkendt, når den glædelige tid kommer.

Og hvad angår de lægekonsultationer og kontroller, som din kone måtte have brug for under graviditeten, jamen så koster de vel ikke nogen herregård i forhold til, hvad det i øvrigt koster at få et barn. Så heller ikke det synes jeg kan være så afgørende. Der er mange før jer, som har fået barn under processuelt ophold, eller lige efter opholdstilladelsen er givet, og de fleste af dem lever stadig lykkeligt :D

Og hvis I endelig tænker på penge, hvilket jeg principielt ikke mener, at man bør gøre i en situation som denne, så koster det da nok mindst lige så meget at få foretaget en abort som at gå til kontrol under en graviditet.

Cinos

Indlæg af Cinos » 18.07.2012 11:55:18

Det har du såmænd også ret i...

min egen læge gættede på at en kirugisk abort vil koste omkring 10-15.000 kr. :(

jeg ved ikke lige hvad det koster for en medicinsk abort, kan umuligt være så højt, når man kan tage den hjemme.

men ja, idag efter arbejde foretager vi graviditets testen, så må vi se om jeg har taget sørgene/glæden på forskud eller ej :)

Helate

Indlæg af Helate » 19.07.2012 08:48:31

Fruen og jeg er lidt i samme situation. I min "master-plan" forestillede jeg mig også at nu skulle hun lige have OT, lære dansk (hun har lært en del, men måtte gerne lære mere) og muligvis få et job indenvi sku ha børn. Men så blev hun gravid og så må man jo bare ligge en ny plan. Selvfølgelig sætter det feks dansk undervisning lidt på bero, men man får feks også ekstra tid til at bestå diverse prøver, så større er problemet heller ikke.

Og i vores tilfælde har vi overhovedet ikke betalt for lægebesøg, scanninger osv (ved ikke om det skyldes at min kone i forvejen havde sygesikringsbevis, who knows).

Selvom jeg var i chok og tænkte de værste scenarier da vi fandt ud af hun var gravid, kom jeg over det og nu ser det hele "nemmere" ud...selvom det da er hårdt feks kun at have een indkomst.

Cinos

Indlæg af Cinos » 19.07.2012 13:07:00

Jeg kan hermed sige at min kone IKKE var gravid efter at vi tog 2 x test + det " andet " som var udeblevet, endeligt kom., jeg havde blot taget sorgerne/glæden på forskud, og ville gerne forberede mig på alle mulige options jeg måtte have ifh. graviditet.

Men jeg synes det er en god diskussion her i tråden, også for andre der måtte komme i en lign. situation.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.07.2012 13:52:57

Jamen tillykke med det. Det var da dejligt, at I så slipper for at tage stilling til det svære valg mellem en abort og at få et barn, før I føler jer klar til det :D

Jeg har ryddet lidt op i tråden, da den var kørt noget af sporet, og en bruger er blevet slettet, hvorfor alle de indlæg, der svarede på hans, fremstod uden sammenhæng og derfor også måtte slettes.

Jeg anser hermed denne tråd for at være afsluttet.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.08.2012 09:48:30

Kære Thomas Nielsen

Du har nu ved to lejligheder oprettet brugerprofiler på ÆUG´s forum, som vi har måttet slette pga. en helt uacceptabel opførsel. Det startede med, at du i denne tråd mente, at trådstarteren modtog ”uansvarlig” rådgivning. Trådstarteren havde imidlertid, som det fremgår af tråden, ikke noget problem med de råd, han modtog af mig og andre skribenter. Det var kun dig, der havde et problem med dem.

Og derfor henstillede jeg til dig, at du nøjes med at forholde dig til de emner, der bliver diskuteret, i stedet for at udtrykke meninger om, hvad der bør skrives eller ikke skrives af andre i ÆUG´s forum. Det kunne du så slet ikke acceptere. Og derfor skal jeg slå fast, at ÆUG´s forum, som de fleste andre internetbaserede fora, er et modereret forum, hvor de udpegede ordstyrere har ret til at fastlægge ”færdselsregler” og om nødvendigt slette indlæg og bortvise skribenter, der groft eller gentagne gange ignorerer henstillinger om at overholde ”færdselsreglerne”.

Jeg skal endvidere slå fast, at ÆUG´s forum først og fremmest er et rådgivningsforum og ikke et debatforum. Forum eksisterer ikke for, at man kan udtrykke sin mening om, hvad andre skriver, men for at man kan udveksle erfaringer og få information om især Udlændingeslovens regler, som naturligvis har stor betydning for dem, der er den primære målgruppe, nemlig dansk-udenlandske par.

Hvis du selv har brug for hjælp med f.eks. en familiesammenføringssag, kan du kontakte ÆUG´s emailrådgivning eller telefonrådgivning under menupunktet ”rådgivning”, eller du kan læse vores vejledninger eller læse med i forum uden at have skriveadgang.

Men hvis du primært er interesseret i at debattere forskellige ting, så er dette ikke det rigtige sted at gøre det. Der findes masser af andre steder, hvor man kan debattere, og derfor vil ÆUG med god samvittighed henvise dig til at opsøge nogle af disse. Eksempelvis har alle de store danske aviser en online-debat, du kan vælge at deltage i.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller kommentarer til den måde, som ÆUG´s forum drives på, kan du kontakte bestyrelsen via email. Du findes adressen under "kontakt".

Besvar