Nye visumregler ved rejser til Tyrkiet pr. 1 feb. 2012

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Karakus

Re: Nye visumregler ved rejser til Tyrkiet pr. 1 feb. 2012

Indlæg af Karakus » 08.01.2012 15:18:54

Durmaz:

Det er væsentligt for mig også. Godt nok bor jeg ikke dernede. Lad os tage udgangspunkt i den pågældende kilde.
Lad os sige at jeg rejser derned d. 1 feb - så gælder mine 180 dage indtil sidst i juli, i den periode må jeg selvfølgelig kun opholde mig der i 90 dage. Når denne periode er udløbet, da skal jeg så holde mig HELT VÆLD i 180 dage, før jeg på ny kan startet en visum-periode.

Så jo, jeg synes det er ganske væsentlig, også selvom man ikke bor dernede. For det betyder jo, at jeg slet ikke må rejse derned i en periode på 6 måneder og det er da træls ikke at kunne rejse derned f.eks. i uge 42 eller julen for den sags skyld - også selvom det måske kun er for en uge. Det er for mig om at få tingene til at hænge sammen, når man også studerer - og jeg kan primært kun rejse i ferierne.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 08.01.2012 19:35:26

Så længe man begrænser sig til, hvad man kunne kalde for almindelige ferierejser, så vil man vel aldrig støde på denne begrænsning, hvad enten Tyrkiet så tillader 90 dages ophold pr. 6, 9 eller 12 måneder.

Og mon ikke mh har ret i, at Tyrkiet har kopiere schengenreglerne? Og det vil så sige, at man må være i landet i 90 dage pr. 6 måneder, og at en ny 6-måneders periode kan beregnes, når man indrejser mere end 6 måneder efter sin første indrejse.

Den tolkning, som man kan læse på altomalanya, at man skal "holde sig væk i 6 måneder", giver ikke rigtig nogen mening. Og da slet ikke for et land, der har turisme som en væsentlig indtægtkilde.....

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 08.01.2012 22:36:37

tja jeg har indtil nu ikke oplevede nogen problemer med at indrejse i tyrkiet. Kender rigtig mange som tager derned på ferie løbende hele året da de ejer boliger dernede, de kender heller ikke til denne regl...

De kender kun til de 90 dage inden for de 180 dage som i sheng. Disse regler har været der siden 2010

men bliver da spændene at finde uda f det, udmiddelbart kan jeg ikke finde noget på de officelle site.

Besvar