Jeg er blevet forelsket i den forkerte etnicitet!
Min kæreste og jeg er gravide, og jeg skal føde omkring 1. juni, 2015.
Vi er meget glade, men selvom der ikke er nogen tvivl om, at vi vil hinanden, barnet og vores fælles fremtid, så skaber hans geografiske baggrund nogle ordentlige komplikationer.
Spørgsmålet lyder: Kan min indiske kæreste få lov at komme til DK på baggrund af min graviditet? Eller om ikke andet få et turistvisum på 90 dage omkring graviditeten?
Lige nu kan han højst få visum til 20 dage, fordi det er hans første gang i EU. Han kan ikke søge almindeligt turistvisum fordi Indien er i 'Immigrationslande'-gruppen - han SKAL have en invitation af en dansker, der kan forsørge ham mens han er her.
Jeg er selv på kontanthjælp (
- Vi har IKKE nævnt, at han er min kæreste og at jeg er gravid, fordi vi har fået indtrykket af, at sandsynligheden for at han kommer hertil så er endnu mindre (fordi DK er bange for, at han bliver hængende i DK ulovligt - og som min kæreste er det en god grund til ikke at ville hjem igen).
Men er der nogen af jer, der ved om man kan søge om, at han skal være her til fødslen i det mindste? Eller om han på baggrund af graviditeten kan få lov til at komme tidligere til DK?
Jeg HÅBER I kan hjælpe.
Jeg kan ikke finde noget om denne specifikke situation