Udlændinge"service" mistænkliggørelse

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
finnol
Geografisk sted: Frederiksberg Denmark

Udlændinge"service" mistænkliggørelse

Indlæg af finnol » 16.08.2008 01:32:11

Er gift i Thailand med Kasinee - ingen aldersproblemer - men problemer med mistænkeliggørelse.
Har 2 børn i dk med tidl kone fra Thailand.
Udlændingeservice kræver derfor - til trods for, at man skriver under på Tro og Love, at ex-kone skal verificere ens udtalelser omkr. samvær med fælles børn.
Pga. ikke oveholdte aftaler af sagsbehandler i US. formaster jeg mig til, at skrive en forespørgsel/klage omkr deres håndtering af sagerne. På dette tidspunkt er jeg blevet bekendt med, at de HAR modtaget brev fra min ex-kone omkr. mit samvær med vores fælles børn.
Den samme sagsbehandler som svarer på denne forespørgsel/klage, og for iøvrigt ellers ikke har haft med sagen af gøre, sender nu endnu et brev til min ex-kone !! Nu kræver han, at fp verificeret, at hun har skrevet - og underskrevet det brev hun har sendt til Dem tidl. !!!
Hans begrundelse er : at brevet er for stilistisk og grammatisk korrekt !!!
Min ex-kon har været i dk. siden 1994 og har nu Dansk statsborgerskab.
Kan det være rigtigt, at man i US åbenbart har forskellige gradueringer af Dansk Statsborgerskab ???
Kan man fra US. side tillade sig, at komme med så grove beskyldninger som Dokumentfalsk og Falsk underskrift uden at undebygge dette - gå vidre med det til f.eks. politiet for, at få det afklaret ???
vh. Finn og Kasinee - der sidder i US forhalingsmaskine

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 17.08.2008 17:04:57

Pyha, ja det lyder temmelig groft og også nedladende overfor din ekskone! Mit umiddelbare bud vil være at skrive en klage til Integrationsministeriet, det kommer du måske længere med end at skrive den til US selv! Jeg håber de snart besinder sig, så I kan få FS. Held og lykke.

finnol
Geografisk sted: Frederiksberg Denmark

Indlæg af finnol » 19.08.2008 02:47:41

Tak for den moralske støtte.
En arbejdskollega hvis mand er advokat foreslog, at jeg sendte klagen til US først - han syntes også, at det lød noget grotesk.
Så klagen er sendt til Us. Kontorchef i første omgang.
Og jeg har ventileret historien for nogle medier - ikke uinteresseret !!
hej Finn

Besvar