hvor kan det best betale sig at bo

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
bigger

hvor kan det best betale sig at bo

Indlæg af bigger » 21.04.2013 16:06:52

hej jeg er en dansk man som snart skal giftes men en philipiner

jeg har derfo et par spørgsmål om hvad der er næmmest at gøre
har hørt at det næmeste ville være at ve bosetter os i sverig er det snadt og hvis er der nole der kan hjælpe mig med havd jeg så skal gøre

håber der er nogle her inde der kan komme med gode råd og vejledning

med vinlig hilsen
bigger

DBS

Re: hvor kan det best betale sig at bo

Indlæg af DBS » 21.04.2013 17:00:22

Kan det bedste betle sig for mig at tage bilen, cykel eller gå ned til bageren ?

Det kan bedste betale sig at gå !

Hvis jeg skal cykle, skal jeg først have pakket cykel ud efter vinteren, og gjort den klar. Hvis jeg skal tage bilen, er det en tur på 3 km, så jeg synes det er nemmere at gå de 500m ned til bageren :wink:

Det samme kan man sig om at flytte til Sverige, jeg flyttede meget langt op i Sverige, jeg flyttede ca 1000km fra mit hjem i DK, det betød, at det var meget nemt at finde en lejlighed (der var 4 tomme i byen, og 12 tomme i den næste by), det var meget nemt for mig at komme på arbejde (400m) og jeg kunne således beholde mit job.

Jeg forslår at du kikker oppe under "rådgivning" og finder "Flytte til Sverige/EU land" og "Flytte tilbage til danmark"

Folk herinde vil meget gerne svare, men du spørger simplethen for bredt.

PS: Du behøves ikke at poste 2 gg, vi skal nok se det :wink:

mvh DBS

soreng

Re: hvor kan det best betale sig at bo

Indlæg af soreng » 22.04.2013 08:59:55

bigger skrev:hej jeg er en dansk man som snart skal giftes men en philipiner

jeg har derfo et par spørgsmål om hvad der er næmmest at gøre
Det nemmeste er et forelske sig i naboens datter og gifte sig med hende. Men det er bare ikke altid en mulighed, når man ikke selv er herre over hvem man forelsker sig i. :lol:
bigger skrev:har hørt at det næmeste ville være at ve bosetter os i sverig er det snadt
Det letteste er vel at blive boende i Danmark og søge efter de danske nationale regler hvis man ellers kan leve op til dem. ;-)
Hvis det ikke er muligt, om det så derefter er lettest at bosætte sig i Sverige er jo helt op til hvor man bor henne i Danmark.
Bor man på østsjælland, så er Sverige nok tættest på.
Bor man i Gedser eller Tønder, så ville det nok være lettere at flytte til Tyskland.
Bor man i Hirtshals, ligger Norge lidt mere ligefor.
Generelle spørgsmål giver generelle svar. ;-)
bigger skrev:og hvis er der nole der kan hjælpe mig med havd jeg så skal gøre
Det kommer jo helt an på hvad du ender med at vælge at DU vil gøre. Der er ingen der kan svare dig på hvad der er bedst for dig. Vi vil dog kunne svare dig på om du overhovedet har en realistisk mulighed for at søge efter de danske nationale regler. Men det kan du også selv ved at læse om kravene her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... aeller.htm
bigger skrev:håber der er nogle her inde der kan komme med gode råd og vejledning
Sæt dig ned og læs om reglerne.
Læs eventuelt disse vejledninger.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... /sverigeeu

Find ud af hvad der er muligt (det er kun dig der har svarene på om det er muligt for jer f.eks at få FS efter DK regler, alt efter din fortid/nutid). Det er alt andet lige lettere at træffe et oplyst valg, når man har en ide om hvilke muligheder man har.

Besvar