Hej igen,
jeg vil gerne høre jer brugere, om der er nogle af jer, der har erfaringer/problemer med at flytte fra Sverige til DK eller et andet land, efter at ens partner har fået svensk permanent opholdstilladelse (her tænker jeg på "särbo") eller svensk statsborgerskab?
Jeg har hørt, at der kan være problemer med det. F.eks. bliver man fra migrationsverkets side bl.a. spurgt ind til, hvorfor man vælger at flytte til et andet land?
På forhånd tak!
Vanskeligt at flytte fra Sverige til DK?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vanskeligt at flytte fra Sverige til DK?
Jeg kan dårligt forestille mig, at migrationsverket overhovedet interesserer sig for dem, der flytter UD af Sverige. Det rager da dem en høstblomst, deres opgave er at behandle sager om dem, der vil ind og dem, der vil bo i Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis jeg husker rigtigt, så handler det om, at parret ønsker at bo hver for sig ("särbo"), en af dem i Danmark og den anden i Sverige.
Når personen i Sverige allerede har permanent ophold, stilles der ikke yderligere spørgsmål til jeres forhold. Ønsker personen at søge svensk statsborgerskab, stilles der spørgsmål til økonomi og evt. længerevarende ophold uden for Sverige.
Når personen i Sverige allerede har permanent ophold, stilles der ikke yderligere spørgsmål til jeres forhold. Ønsker personen at søge svensk statsborgerskab, stilles der spørgsmål til økonomi og evt. længerevarende ophold uden for Sverige.
Ja, det mener jeg også.
Vi er par stykker her, der gerne vil flytte, men der er ingen, der tør at tage det første skridt. Jeg må ærlig indrømme, at jeg tør ikke, før jeg er 100% sikker.
Jeg har fået tilbudt et nyt job, som jeg gerne vil sige ja til, men det betyder så, at jeg skal flytte, da det er alt for langt at pendle frem og tilbage.
Når man ringer til migrationsverket får man ikke en klar besked - det er ikke til at finde ud af.
Jeg vil heller ikke føle mig til grin og gøre noget dumt, som jeg senere hen vil fortryde - og især ikke miste retten til min mands svensk statsborgerskab, når der ikke er så lang tid, til han skal søge om det.
Flere har advaret os at flytte, fordi der er så meget bøvl med det. Det er så forvirrende.
Jeg håber, at der er nogle herinde, som er venlige at skrive, hvis de har været igennem det ovenstående eller overvejer det.
På forhånd mange tak!
Vi er par stykker her, der gerne vil flytte, men der er ingen, der tør at tage det første skridt. Jeg må ærlig indrømme, at jeg tør ikke, før jeg er 100% sikker.
Jeg har fået tilbudt et nyt job, som jeg gerne vil sige ja til, men det betyder så, at jeg skal flytte, da det er alt for langt at pendle frem og tilbage.
Når man ringer til migrationsverket får man ikke en klar besked - det er ikke til at finde ud af.
Jeg vil heller ikke føle mig til grin og gøre noget dumt, som jeg senere hen vil fortryde - og især ikke miste retten til min mands svensk statsborgerskab, når der ikke er så lang tid, til han skal søge om det.
Flere har advaret os at flytte, fordi der er så meget bøvl med det. Det er så forvirrende.
Jeg håber, at der er nogle herinde, som er venlige at skrive, hvis de har været igennem det ovenstående eller overvejer det.
På forhånd mange tak!