svensk pas
svensk pas
hej ,
Min kone og jeg har boet i sverige i snart 3 år, vi har prøvet at flytte til Danmark med eu regler sidste år hvor vi fik et meget sløset svar (afslag).
Vi valgte derefter at søge familiesammenføring med danske nationale regler, vi opfylder alle krav, og stadigvæk fik vi afslag, vi anmodede om genoptagelse, igen afslag.
det har været hårdt især fordi vi opfyldte alle krav, men stadigvæk fandt US på dårlige undskyldninger og spildte vores kostbare tid.
vi har nu besluttet ikke at flytte tilbage til Danmark.
Vi bor i sverige og og har lejet os ind i en lejlighed ;dvs. vi deler lejlighed med en kolega jeg har som også arbejder i Danmark, det fungerer meget godt men vi undrer os over om vi opfylder boligkravet for at søge om svensk pas? eller om vi skal råde over vores helt eget bolig.....
håber nogen giver sig tid til at svare .. på forhånd tak
Min kone og jeg har boet i sverige i snart 3 år, vi har prøvet at flytte til Danmark med eu regler sidste år hvor vi fik et meget sløset svar (afslag).
Vi valgte derefter at søge familiesammenføring med danske nationale regler, vi opfylder alle krav, og stadigvæk fik vi afslag, vi anmodede om genoptagelse, igen afslag.
det har været hårdt især fordi vi opfyldte alle krav, men stadigvæk fandt US på dårlige undskyldninger og spildte vores kostbare tid.
vi har nu besluttet ikke at flytte tilbage til Danmark.
Vi bor i sverige og og har lejet os ind i en lejlighed ;dvs. vi deler lejlighed med en kolega jeg har som også arbejder i Danmark, det fungerer meget godt men vi undrer os over om vi opfylder boligkravet for at søge om svensk pas? eller om vi skal råde over vores helt eget bolig.....
håber nogen giver sig tid til at svare .. på forhånd tak
Re: svensk pas
I Sverige stilles der ikke noget boligkrav, når du er dansk statsborger. I øvrigt har det boligkrav, der stilles til borgere uden for EU/EØS, intet at gøre med muligheden for at få svensk statsborgerskab. Det handler kun om at få opholdstilladelse.
1000 tak for svar, jeg er stadigvæk boligsøgende og håber jeg får min egen lejlighed snart, men vil det sige at jeg også kan søge om permanent opholdstilladelse selvom jeg bor sammen med nogen, altså deler lejlighed?
jeg har hørt at eftersom min kone og jeg har været gift i 5 år og været bosat i Sverige i snart 3 år kan vi allerede søge om permanent opholdstilladelse nu?
jeg vil også lige gøre opmærksom på at det er min kone der skal søge om svensk permanent opholdstilladelse og derefter svensk pas. hun er borger fra et andet land end eu (makedonien).
på forhånd tak
på forhånd tak
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Din kone kan godt søge om permanent opholdstilladelse, men hun skal altså have boet i Sverige i 5 år, før hun kan blive svensk statsborger.
Det er lige meget, hvordan man vender og drejer det, hvis man ikke er gift med en svensk statsborger, så skal man have haft lovligt ophold i Sverige i 5 år, før man kan få svensk statsborgerskab.
Det er lige meget, hvordan man vender og drejer det, hvis man ikke er gift med en svensk statsborger, så skal man have haft lovligt ophold i Sverige i 5 år, før man kan få svensk statsborgerskab.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej,
Jeg er altså meget nervøs for at søge om permanent opholdstilladelse til min kone i Sverige , vi havde en lejlighed som vi opsagde da vi søgte om familiesammenføring i Danmark , men efter afslaget i Danmark valgte vi at vent på det svenske pas. Men vi står nu i en svær situation hvor vi ikke har nogen lejlighed foreløbig , vi bor hos en kollega indtil vi finder vores eget. Men i forbindelse med at søge om permanent opholdstilladelse skal vi vedlægge lejekontrakt , hvad gør vi i denne situation når vi har co adresse.. ? Og kan hun risikere at miste sit opholdkort hvis vi får afslag på permanent opholdstilladelse .. ?
Mange tak for de hurtige svar
I er fantastiske
Jeg er altså meget nervøs for at søge om permanent opholdstilladelse til min kone i Sverige , vi havde en lejlighed som vi opsagde da vi søgte om familiesammenføring i Danmark , men efter afslaget i Danmark valgte vi at vent på det svenske pas. Men vi står nu i en svær situation hvor vi ikke har nogen lejlighed foreløbig , vi bor hos en kollega indtil vi finder vores eget. Men i forbindelse med at søge om permanent opholdstilladelse skal vi vedlægge lejekontrakt , hvad gør vi i denne situation når vi har co adresse.. ? Og kan hun risikere at miste sit opholdkort hvis vi får afslag på permanent opholdstilladelse .. ?
Mange tak for de hurtige svar
I er fantastiske
Hvis I lejer et værelse, har I vel også en kontrakt?
Og ellers må I jo bare skaffe jer et nyt sted at bo.
Og ellers må I jo bare skaffe jer et nyt sted at bo.