afbestillingsforsikring,, - flybilletter

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sbj1002

afbestillingsforsikring,, - flybilletter

Indlæg af sbj1002 » 25.09.2012 21:17:41

Min Jamaicanske kæreste ønsker at besøge mig i Januar når hans visum forhåbentligt er gået igennem.. men sagen er den at hans flybilletter er Langt billigere nu,, der er 3-5000 kr at spare ved at købe dem nu,, men da Jamaica er ganske korrupt og det dermed ikke er sikkert at han får sit visum til tiden, har han det ikke så godt med allerede at købe billetterne nu.
- i den forbindelse er jeg blevet bekendt med at man evt kan købe en afbestillingsforsikring for ganske billige penge, så han kan ændre datoen på billetterne hvis uheldet er ude.

Jeg er derfor interesseret i at vide hvordan det fungerer når han skal skifte fly og dermed rejse med flere forskellige flyselskaber.. Kræves det så at man har en forsikring hos dem alle, eller kan man nøjes med en hos det første selskab eller hvordan?

umiddelbart ser hans rejse ud som følgende:

Kingston-orlando (Caribbean airlines)
orlando-Frankfurt (Lufthansa)
frankfurt-billund (lufthansa)

billund-frankfur (lufthansa)
frankfurt-miami (lufthansa)
miami-kingston (american airlines)

- altså skal han rejse med tre forskellige selskaber..

jeg er altså derfor meget interesseret i at høre fra nogen der evt har kendskab til denne situaiton og ved hvordan den skal løses. :)

På forhånd tak :)

fundiver199

Re: afbestillingsforsikring,, - flybilletter

Indlæg af fundiver199 » 26.09.2012 06:31:03

Så vidt jeg ved, dækker en afbestillingsforsikring kun pludselig opstået sygdom og lignende uforudsigelige situationer, og ikke at ens visum er blevet forsinket eller nægtet.

Men der findes fleksible flybilletter, der kan ændres eller refunderes mod gebyr, hvis den planlagte afrejsedato må ændres. De koster så bare normalt mere end ufleksible billetter. Jeg tror, at I skal tale med et rejsebureau om, hvilke muligheder der kan være.

Besvar