Ambassade i Mali.
-
claus_frederiksborg
Ambassade i Mali.
Hej
Nu fandt jeg lige ud af, at DK har en ambassade i Mali i Afrika. Så er det jeg lige tænker, hvad er det, der berettiger, at vi har en Ambassade der og ikke i feks Manila??? Alt andet lige vil jeg da mene, der bor en del flere danskere på Fillippinerne end i Mali. Men jeg kan jo tage fejl.
CPR
Nu fandt jeg lige ud af, at DK har en ambassade i Mali i Afrika. Så er det jeg lige tænker, hvad er det, der berettiger, at vi har en Ambassade der og ikke i feks Manila??? Alt andet lige vil jeg da mene, der bor en del flere danskere på Fillippinerne end i Mali. Men jeg kan jo tage fejl.
CPR
Re: Ambassade i Mali.
Der kan være mange grunde, men oftest er der et politisk ønske om at være repræsenteret i en region, og en ambasade i Mali, kan jo også servicere borgere fra andre omkringliggende lande.
På Filipinerne er danmark så repræsenteret igennem den norske ambasade, der også repræsenterer f.eks Island, og det har den danske stat så ment fint dækker det behov der måtte være.
På Filipinerne er danmark så repræsenteret igennem den norske ambasade, der også repræsenterer f.eks Island, og det har den danske stat så ment fint dækker det behov der måtte være.
Filippinerne får ikke dansk u-landsstøttesådan som Mali. Det er også en væsentlig forskel.
-
fundiver199
Danmark har et konsulat i Manila, som drives af Maersk, og det dækker vel meget godt det behov, som danskere med bopæl i landet har. Der er rigtig mange lande, hvor Danmark ikke har en ambassade, og Filippinerne er nok trods alt ikke det land, som vi har mest samhandel med, eller hvor der er flest danske turister.
Mali er et overordenlig besynderligt sted at lægge en dansk ambassade.
Der er utroligt få danskere i Mali, og landet er et af de allermest underudviklede i hele Vestafrika.
Ghana er klart et mere oplagt sted at lægge en ambassade, hvilket nok også er grunden til at Danmark fik en dér sidste år.
Så i lyset af det seneste militærkup i Mali ville det ikke undre mig hvis den danske ambassade snart bliver lukket der, og al ekspedition flyttet til Ghana.
Der er utroligt få danskere i Mali, og landet er et af de allermest underudviklede i hele Vestafrika.
Ghana er klart et mere oplagt sted at lægge en ambassade, hvilket nok også er grunden til at Danmark fik en dér sidste år.
Så i lyset af det seneste militærkup i Mali ville det ikke undre mig hvis den danske ambassade snart bliver lukket der, og al ekspedition flyttet til Ghana.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
En af grundene er nok dette:"Mali er et af Danmarks partnerlande for udviklingssamarbejde. Danmark støtter tre sektorprogrammer inden for landbrug, erhvervsudvikling og beskæftigelse samt vand og sanitet."
En anden nok, at ambassaden i Mali også dækker Senegal og Gambia. Jeg gætter på at den ligger strategisk fordelagtigt.
En anden nok, at ambassaden i Mali også dækker Senegal og Gambia. Jeg gætter på at den ligger strategisk fordelagtigt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis du med 'strategisk fordelagtigt' mener en placering på 1043 km fra Dakar, Senegals hovedstad og en rejsetid på 18 timer i bil, så jamh skrev:En anden nok, at ambassaden i Mali også dækker Senegal og Gambia. Jeg gætter på at den ligger strategisk fordelagtigt.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Når man som jeg bor i et land, hvor der er mere end 1 times forskel i soltid fra den østlige til den vestlige grænse, så er en rejsetid på 18 timer i bil jo mindre end rejsetiden fra den ene grænse til den anden. Så ja, en sådan afstand anser jeg for at være strategisk tæt på.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG