Er der nogen der ved hvor længe for ens pas udløber man kan forlænge det.
Vi står i den situation af min mands opholdstilladelse udløber juni næste år pga af hans pas udløber til september vi kan søge om forlængelse af opholdstilladelsen fra april af... derfor kunne det jo være rart hvis vi i løbet af årets første mdr kan gå til den tyrkiske ambassade og få hans pas fornyet evt januar eller febuar....
men mindes noget om at man kun kan få sit pas fornyet en hvis sum tid inden det udløber...
Har haft kikket på nettet men kan ikke finde noget hverken på de danske eller tyrkiske sider
Fornyelse af pas hvornår
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Fornyelse af pas hvornår
Jeg tror generelt det er op til en selv - det er sjældent nogen fornyer passet bare for at gøre det, da det jo koster penge
Nogle, som fx min bror, rejser så meget uden for EU, at siderne slipper op, så han er nødt til at forny sit pas længe før der er gået 10 år.
Da Tyrkiet nu har indført biometriske pas, tror jeg din mand kan tage til konsulatet så snart han har lyst (og har fået en tid), og få et nyt pas med 10 års gyldighed. Min mand har lige fået nyt pas, og det gamle havde stadig lang gyldighed. Det tog forøvrigt kun ca. 10 dage, men vi er jo i Tyrkiet.
Da Tyrkiet nu har indført biometriske pas, tror jeg din mand kan tage til konsulatet så snart han har lyst (og har fået en tid), og få et nyt pas med 10 års gyldighed. Min mand har lige fået nyt pas, og det gamle havde stadig lang gyldighed. Det tog forøvrigt kun ca. 10 dage, men vi er jo i Tyrkiet.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Med de nye EU-standardiserede plastickort opholdstilladelser, skulle passets gyldighed ikke have nogen betydning for, i hvor lang tid der kan gives opholdstilladelse. Til gengæld er det værd at huske, at hvis man vil bruge sit pas til faktisk at rejse nogen steder hen, så kræver de fleste lande, at det skal være gyldigt i mindst 6 måneder ud over indrejsedatoen.
Som mh skriver, kan man normalt få udstedt et nyt pas, når som helst man ønsker det, hvis man blot er villig til at betale for det og samtidig afleverer det gamle.
Som mh skriver, kan man normalt få udstedt et nyt pas, når som helst man ønsker det, hvis man blot er villig til at betale for det og samtidig afleverer det gamle.
Super
.. Har hørt noget om at det heller ikke tager mere en en uges tid her på konsulatet i dk. tilgengæld kan der være nogle mdrs ventetid før man kan få en tid, så vi ville jo gerne være i god tid i forhold til opholdtilladelsen ikke nogen grund til unødig stress, det er der rigeligt af i forvejen
....
Mange tak for hjælpen til jer begge to
Mange tak for hjælpen til jer begge to