Lige nu arbejder jeg ikke og jeg får su på 4242 kr. min husleje er 3990 plus ac varme.
mit spørgsmål er så, hvis jeg søger boligydelse vil dette påvirke at min man kan få vsum, da jeg for penge fra kommunen? eller hvis nu engang vi ansøger om FS vil det igen påvirke det? Skulle søge om boligydelse men blev helt bange at det ville ikke være godt for os..
Boligydelse
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Boligydelse
Bare rolig, du kan søge på mandag, boligydelse gives efter en helt anden lovgivning og er IKKE en social ydelse.
Jeg vil dog lige advare dig om, at når din husleje er så tæt på din indkomst, er der en risiko for at du får afslag - tommelfingerreglen er at huslejen ikke må være mere end ca. halvdelen af indtægten. Men det koster ikke noget at søge, så søg endelig.
Jeg vil dog lige advare dig om, at når din husleje er så tæt på din indkomst, er der en risiko for at du får afslag - tommelfingerreglen er at huslejen ikke må være mere end ca. halvdelen af indtægten. Men det koster ikke noget at søge, så søg endelig.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
men 3990 er uden vand og el forbruget.
Så måske vil det være lige præcis 4200 eller 4300 med el og vand forbruget.
Vil prøve og søge om det så,bare det ikke påvirker visum eller FS ansøgningen
i øvrigt skylder jeg penge til skat da jeg tjente for meget ved siden af min studie. vil dette påvirke FS?
Så måske vil det være lige præcis 4200 eller 4300 med el og vand forbruget.
Vil prøve og søge om det så,bare det ikke påvirker visum eller FS ansøgningen
i øvrigt skylder jeg penge til skat da jeg tjente for meget ved siden af min studie. vil dette påvirke FS?
-
fundiver199
@Teatime
Du blander mange forskellige ting sammen nu.
1) Kravet om, at du ikke må have modtaget sociale ydelser i 3 år, gælder, hvis din mand søger om opholdstilladelse (FS), ikke hvis han søger om visum. Opholdtilladelse (FS) søger man om, hvis man gerne vil bo i Danmark, visum søger man om, hvis man gerne vil besøge Danmark i op til 90 dage ad gangen.
2) Boligsikring er ikke social ydelse. Bistandshjælp, starthjælp og revalidering er derimod sociale ydelser.
Du blander mange forskellige ting sammen nu.
1) Kravet om, at du ikke må have modtaget sociale ydelser i 3 år, gælder, hvis din mand søger om opholdstilladelse (FS), ikke hvis han søger om visum. Opholdtilladelse (FS) søger man om, hvis man gerne vil bo i Danmark, visum søger man om, hvis man gerne vil besøge Danmark i op til 90 dage ad gangen.
2) Boligsikring er ikke social ydelse. Bistandshjælp, starthjælp og revalidering er derimod sociale ydelser.