Ændring af fødselsdato ...

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Taticelik
Geografisk sted: Danmark/Türkiye

Ændring af fødselsdato ...

Indlæg af Taticelik » 18.06.2007 20:25:47

Hej :)

Min forlovede i Tyrkiet står og skal ændre hans fødselsdato, da han er blevet registreret sent dernede.
Er der nogle der kender proceduren og kan fortælle lidt om den ???

Tatiana
The love we give away is the only love we get

Hayatı çok güzel, ama çok zor :-)

SIHA
AUG Board
Geografisk sted: København

Re: Ændring af fødselsdato ...

Indlæg af SIHA » 19.06.2007 12:42:14

Taticelik skrev:Hej :)

Min forlovede i Tyrkiet står og skal ændre hans fødselsdato, da han er blevet registreret sent dernede.
Er der nogle der kender proceduren og kan fortælle lidt om den ???

Tatiana
Hej Tatiana

Jeg synes, han skal gå på Nüfüs og snakke med dem dernede. De kan helt sikkert oplyse om det kan lade sig gøre, og hvad der skal til.

Mvh.

Sidse (medlem af bestyrelsen)

Taticelik
Geografisk sted: Danmark/Türkiye

Indlæg af Taticelik » 19.06.2007 15:31:40

Lyder fint, men hvad er Nüfüs ????

Ved jeg ikke selv nemlig :)
The love we give away is the only love we get

Hayatı çok güzel, ama çok zor :-)

SIHA
AUG Board
Geografisk sted: København

Indlæg af SIHA » 19.06.2007 18:42:24

Nüfüs er den tyrkiske udgave af folkeregisteret.

/Sidse

lucy_alis

Indlæg af lucy_alis » 06.07.2009 11:23:42

Hej
Jeg har lige været inde og kigge på Nüfüs ve Vatandaslik Isleri genel Müdürlügü. Der står under FAQ:

Kayıt Düzeltme İşlemleri

1- Nüfus bilgilerimde (Örneğin ad, soyad, doğum tarihi) değişiklik yapmak istiyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Mahkeme kararı olmadıkça, kişisel durum sicilinin hiçbir kaydında düzeltme yapılamaz. Bu nedenle; nüfus kayıtlarında değişiklik yaptırmak isteyen kişilerin kayıt düzeltme davası açmak üzere bulundukları yerdeki Asliye Hukuk Mahkemelerine müracaat etmeleri gerekmektedir

Du kan vise dette til din udkårne, men der står at ændringer angående navn, efternavn og fødselsdato kun kan blive ændret ved en domsafsigelse. Det vil sige at man skal åbne en sag og få en kendelse for at kunne få genenmført denne ændringer. Om det så også er sådan i praksis er naturligvis ikke til at sige - det er jo Tyrkiet :o)
---c",)---
Love to the people!

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 07.07.2009 20:11:00

Hvis det er samme hastighed som det danske retssystem arbejder med, kan det måske ikke en gang betale sig at starte en sag. Så er det billigere at vente. :evil:

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 09.07.2009 12:31:01

@ Taticelik,
Der SKAL en retssag til for at ændre fødselsdato, der er ikke noget som helst at rafle om :!:

Tyrkiet er en retsstat :!:

Til gengæld er det en type af retssager, som er særdeles velkendte og hyppige i Tyrkiet, hvor det ikke er usædvanligt at forældre 'glemmer' at registrere børns fødsel, især ikke hvis de bor langt ude på landet.

Din kæreste skal henvende sig til en advokat, og gerne kunne nogenlunde angive, hvor gammel han rigtigt er. Hvor meget sagen kan komme til at koste afhænger af, hvor meget hans alder skal ændres, fx kan man jo i visse tilfælde komme ud for at retten kræver en røntgenundersøgelse for at fastslå alder. Det er der ikke nogen, der kan svare på, før sagen kommer for retten.
:wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar