Min mand har OT efter EU reglerne og har haft det i nogle år... Jeg har barsel frem til næste sommer, og vi vil derfor gerne ud at rejse i knap et halvt år.
Vi bor til leje, men vil egentligt gerne flytte... Derfor ville vi gerne opsige vores lejebolig, tage ud at rejse og så komme hjem og finde et andet sted at bo. Men så opstår der jo problemet omkring adresse i DK og skattepligt... Hvis vi opgiver boligen, så mister vi også bopæl + skattepligt i DK. Og det er vi jo ikke interesseret i, for så ryger OT'en jo også...
Må man have en c/o adresse, i mens vi er ude at rejse? Jeg snakkede med kommunen, men det lød bare som om, at det jo var fusk, hvis vi gjorde det, fordi det jo så blot var en 'fiktiv adresse'? Vi ville bruge mine forældres adresse, og hvis vi ikke kunne flytte direkte ind i en ny bolig, når vi kommer hjem fra vores tur, så ville vi da også kunne bo hos dem lidt...
Vi kunne også bevare vores bolig, og så er der jo ingen problemer, men det føles også lidt dumt, når vi alligevel gerne vil væk herfra.
Er der nogle med nogle erfaringer eller viden? Vi er ikke interesseret i at gøre noget 'ulovligt'...
Håber nogle af jer kan hjælpe