Tror i ikke at der er nogen fra US der vil annonymt frem.
-
JUSTICE.4.ALL.IN.DK
Tror i ikke at der er nogen fra US der vil annonymt frem.
Jeg tror at, der må da være nogen som har arbejdet for US, og stoppet på grund af deres overorndnedes umenneskelige behandlinger af sager i US, ku de ikke komme frem på annonym måde og fortælle hvordan de tager sager an internal.
Så vi ku have et indblik og måske have det lettere fremover når man laver ansøgninger????
Så vi ku have et indblik og måske have det lettere fremover når man laver ansøgninger????
-
fundiver199
Re: Tror i ikke at der er nogen fra US der vil annonymt frem.
Det kan få ret alvorlige personlige konsekvenser at stå frem på den måde, da man i de fleste stillinger er bundet af tavshedspligt i forhold til sin arbejdsplads.
Frank Grevil lækkede f.eks. fortrolige oplysninger fra Forsvarets Efterretningstjeneste om, hvordan deres trusselsvurdering omkring Irak så ud forud for invasionen i 2003. Og det kostede ham helt i overensstemmelse med reglerne en ubetinget fængselsdom.
Så jeg tror ikke, du skal nære for store forhåbninger om, at der pludselig skulle dukke en "whistleblower" op i Udlændingeservice. Og man kan også stille spørgsmål ved det etiske i offentligt at opfordre folk til at gøre noget, som er ulovligt, og som de kan blive straffet for.
Frank Grevil lækkede f.eks. fortrolige oplysninger fra Forsvarets Efterretningstjeneste om, hvordan deres trusselsvurdering omkring Irak så ud forud for invasionen i 2003. Og det kostede ham helt i overensstemmelse med reglerne en ubetinget fængselsdom.
Så jeg tror ikke, du skal nære for store forhåbninger om, at der pludselig skulle dukke en "whistleblower" op i Udlændingeservice. Og man kan også stille spørgsmål ved det etiske i offentligt at opfordre folk til at gøre noget, som er ulovligt, og som de kan blive straffet for.
-
JUSTICE.4.ALL.IN.DK
ja men jeg siger heller ikke at de skal stå frem forstået på den måde fundiver jeg siger annonymt og kun journalisten kender til vedkommende jeg tror heller ikke de ville blive smidt i fængsel, når de står annonymt frem og siger sandheden om hvad der forgår bag de lukkede døre hos US, hvis nogen sku straffes er det dem der begår ulovlighederne hos US for de tilbage holder EU rettighederne og glemmer at udføre deres informationspolitik..... dvs du mener at de må godt begå fejl altså US og ikke blive straffet for det og hvis en af deres x medarbejder siger sandheden om hvordan de har håndteret/fået besked på at håndtere udlændinge politikken så skal x medarbejderen straffes??? Er det moralsk rigtigt.....? i FN's Verdenserklæring om Menneskerettighederne siger de til sidst i artikel 16 at Familien er samfundets naturlige og fundamentale enhedsgruppe og har krav på samfundets og statens beskyttelse. Fik min famillie og mig den beskyttelse af staten spørger jeg dig? Er der nogen der er kommet i fængsel for den behandling vi har fået? Er der overhovedet kommet en afslutning på vores sag? har de overhoved erkendt fejlbehandlingen? Har vi fået lov at leve som et famillie? Vi har ikke kunne komme på ferie? Vi har ikke kunne bevæge os frit? Nejjjjjjj og nu kaster US skylden på statsforvaltningen.
Ja tavshedspligt mig et vist sted, men jeg håber at der er nogen der gjorde det.
Ja tavshedspligt mig et vist sted, men jeg håber at der er nogen der gjorde det.
-
fundiver199
Ombudsmanden undersøgte faktisk Udlændingeservice ret grundigt sidste sommer og fandt ikke beviser på, at der skulle eksistere ulovlige instrukser af den art, som du tilsyneladende forestiller dig. Og nej det er ikke strafbart at begå fejl, men det er strafbart at bryde sin tavshedspligt.
Sålænge personen vel ikke udtaler sig om sager i forbindelse med sit tidligere arbejde, kan det næppe give anledning til noget strafbart.
At fremlægge sin version af en arbejdsprocedure på en offentlig arbejdsplads, har vi alligevel ret til at få informationer om, så med mindre det ligefrem drejer sig om landets sikkerhed (som i Frank Grevil's tilfælde), kan det aldrig blive strafbart at fortælle om.
At fremlægge sin version af en arbejdsprocedure på en offentlig arbejdsplads, har vi alligevel ret til at få informationer om, så med mindre det ligefrem drejer sig om landets sikkerhed (som i Frank Grevil's tilfælde), kan det aldrig blive strafbart at fortælle om.
- working my way up from nothing to poverty
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<
-
JUSTICE.4.ALL.IN.DK
Tak for støtten
jeg vil nok os mene, at der ikke vil være noget strafbart, så længe x medarbejderene taler sandt om ulovlighederne, d/er forgår/foregået i US. Hva så når naboer (I Dk.) sladrer om naboer der har addrese i Sverige men bor i DK, men kører med svensk registrerede store biler i Dk hvem bliver straffet??? Ham/hende der sladrer eller? modsat.... eller begge to
jeg vil nok os mene, at der ikke vil være noget strafbart, så længe x medarbejderene taler sandt om ulovlighederne, d/er forgår/foregået i US. Hva så når naboer (I Dk.) sladrer om naboer der har addrese i Sverige men bor i DK, men kører med svensk registrerede store biler i Dk hvem bliver straffet??? Ham/hende der sladrer eller? modsat.... eller begge to