Er der nogen der har erfaring med ægteskab og familiesammenføring hvor aldersforskellen er stor, 18 år.
Jeg har en filippinsk kæreste. Vi har haft kontakt et halvt årstid, hvor vi har skrevet og skypet hver dag. Vi har ikke mødt hinanden personligt pga. hendes arbejde og fordi jeg er kørestolsbruger og vil have svært ved at rejse i så mange timer.
Vi har planer om at hun skal til Danmark til sommer på rejsevisum, og at vi vil giftes os efter 2 måneder og søge om familiesammenføring.
Hvad er jeres erfaring med aldersforskellen når der søges om familiesammenføring?
Vil myndighederne anses det for proforma ægteskab? Hvilket det altså ikke er?
På forhånd tak
Familiesammenføring - stor aldersforskel:
Re: Familiesammenføring - stor aldersforskel:
Du kan IKKE stå som referent for en visumansøgning, hvis I aldrig har mødtes i virkeligheden. Det vil medføre afslag. Så I må mødes et andet sted i verden først.
Isoleret set, så burde 18 års aldersforskel ikke være en hindring. Min hustru fik sin opholdstilladelse på trods af 23,5 års forskel.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
I en situation som denne, hvor 'bekendtskabet' er on-line og ikke i det virkelige liv, og hvor planen er at gifte sig ganske kort efter det første møde i det virkelige liv, så kan man nu godt risikere at ægteskabet bliver anset for pro-forma.
Men indtil Bris får løst problemet med at komme til at mødes med kæresten, er pro-forma mistanke ikke et aktuelt problem.
Men indtil Bris får løst problemet med at komme til at mødes med kæresten, er pro-forma mistanke ikke et aktuelt problem.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG