HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
albo76

HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!

Indlæg af albo76 » 16.12.2011 15:50:24

Jeg hedder Allan min kone hedder Noura

Jeg er 35 år, dansk statsborger
Min kone 22... 23 til 5.januar hun er syrisk statsborger

vi har lige fået afslag på forlængelse af visum

min kones visum slutter 28.december

Hendes familie har modtaget dødstrusler fra begge sider i syrien en mand blev dræbt
af en snigskytte foran hendes families hoveddør i homs, syrien der bliver bombet på daglig basis lige hvor hun bor.

Vi bor ligenu på enghavevej i københavn og der er mulighed for at jeg kan fremleje vores lejlighed i 2år.

Vi har desperat brug for at finde et sted i sverige så vi kan søge om sammenførelse nu!!!

Jeg vil ikke lyde dramatisk men dettte er virkelig en desperat situation

Allan Shamaa
Enghavevej 98 5.tv. 2450 københavn sv.
aborg76@live.dk
60647999

fundiver199

Re: HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!

Indlæg af fundiver199 » 16.12.2011 16:49:09

I en situation som denne kan din kone overveje at søge om asyl. Så har hun ret til at blive her, medens sagen behandles. Jeg er overhovedet ikke ekspert i asylret og kan derfor ikke vurdere, om der er nogen chance for, at en sådan ansøgning vil blive imødekommet på det oplyste grundlag.

Men i den tid, der går med sagsbehandlingen, kan du jo flytte til Sverige, og så kan din kone flytte med og søge om FS med dig i Sverige og trække sin asylansøgning i Danmark tilbage. Som jeg ser det, er det nok jeres bedste mulighed, som du beskriver situationen.

Opsøg evt. Dansk Flygtningehjælp. De har en frivillig rådgivning, som kan fortælle jer om, hvordan man søger asyl i Danmark.

En anden mulighed er at søge om familiesammenføring i Danmark, selvom man nok må forvente, at ansøgningen bliver afslået. Så får din kone nemlig også "processuelt ophold" og kan blive i Danmark i de cirka 3 måneder, som det tager at behandle ansøgningen. Og dermed får du lidt mere tid til at finde en bolig i Sverige.

Et godt tip er i øvrigt at søge hos boligselskaberne i Landskrona. Der er ventelisterne normalt meget korte. 1-2 måneder er ikke urealistisk.

albo76

Re: HJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!

Indlæg af albo76 » 17.12.2011 14:11:29

tak fundiver

vi får forhåbentlig kontakt til en advokat og anker afvisningen på mand.-tirs.

Vi prøver at checke landskrona. vi leder med lys og lygte lige nu

ps. vi har råd til 4000.-5000. om måneden og vi har brug for et sted i 1.-2. år

Det er mega surrealistisk at man uden videre vil sende en person tilbage til syrien.

hun kan formentlig ikke engang komme tilbage da tyrkiet har afbrudt næsten alle forbindelser.

Besvar