PANIK! LEJLIGHED I MALMÖ SØGES

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
chilisahu

PANIK! LEJLIGHED I MALMÖ SØGES

Indlæg af chilisahu » 28.07.2011 14:24:10

Som så uendeligt mange andre står jeg nu her og retter et nødråb: LEJLIGHED I MALMÖ, PLEASE!!!!
Min kæreste skal forlade Danmark senest den 12. august for at tage tilbage til Nigeria - laaaang historie. Derfor er der ingen anden udvej for os end at tage til Sverige. Jeg søger og googler og sender e-mails af sted og har gjort det de sidste dage efter vi fandt ud af situationen. Lagt annonce ind på blocket.se etc. etc.
Er der nogen her der kan hjælpe???
Alt hvad vi søger er en 1-værelses til max 4.000 kr./md.
Landskrona er selvfølgelig også en mulighed som vi har med i vores søgen. Det vil dog gøre livet en hel del mere stresset idet jeg arbejder fuld tid i København. Men som en nødløsning....
Jeg håber at høre fra nogen, som ved noget eller har forslag, som vi ikke allerede har endevendt.
Kærlig hilsen
chilisahu

closed1

Re: PANIK! LEJLIGHED I MALMÖ SØGES

Indlæg af closed1 » 28.07.2011 16:36:09

Det er super svært at finde en lejlighed i Malmø , og hvis den skal bruges til familiesammenføring efterfølgende i dk , så er det bedst at få en førstehånds lejekontragt , som en begyndelse kunne du jo leje dig ind på et værelse og så registrerer dig på skatteværket , så kan du jo tage din kæreste med til sverige og så bagefter finde noget bedre , Det vigtigeste for dig må være hurtigst muligt at få bopæl i sverige registrerer dig og så på migrationsværket og søge opholdskort til din kæreste .Men er i gift ? Ellers så gift jer hurtigst muligt hvis det er muligt , for det er den nemmeste måde at få godkendt et opholdskort til din kæreste .
Hvis du læser... jeg vil flytte til sverige ....så står der udførligt hvad du skal have med for at registrere dig på skatteværket og hvad der skal bruges på migrationsværket.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.07.2011 17:01:00

Ja I skal enten være gift eller kunne dokumentere, at I er et fast par (mindst 18 måneder samliv på fælles bopæl) for at anvende EU-reglerne til familiesammenføring. I kan ikke blive gift i Danmark, når din kæreste har fået fastsat en udrejsefrist. Men i Sverige skulle det formentlig være muligt.

Det hele lyder meget stresset, så måske var det bedre, at I indstillede jer på, at din kæreste må rejse hjem, og at I så kan ses igen, når du i ro og mag er flyttet til Sverige og/eller har ferie, så du kan besøge ham i Nigeria. Det er en helt naturlig del af at binationalt forhold at være væk fra hinanden i perioder. Og hvis I aldrig har prøvet det, så er det også en god "test" af jeres forhold.

Hvis hastværket skyldes, at din kæreste ikke har lyst til at rejse hjem til Nigeria, så er det måske nu, at du skal være lidt hård og sige, at det ikke er dit problem eller ansvar. Og hvis I har mødt hinanden i Danmark, efter han kom hertil, så skal du også tænke grundigt over, om han nu også virkelig elsker dig lige så meget, som du elsker ham. Eller om han primært skal bruge dig til at skaffe sig en opholdstilladelse.

closed1

Indlæg af closed1 » 28.07.2011 21:20:08

fundiver199
Du har så ganske ret , håber virkelig det er kærlighed ......... der er jo også mange fra Nigeria som er ok ...........mange er ikke og kun bruger andre til at suge penge ud af........... Håber på det bedste

chilisahu

Indlæg af chilisahu » 29.07.2011 09:29:18

Tak for jeres svar og råd. Indrømmet, det lyder meget panikagtigt når man ikke kender baggrunden. Han kom hertil i september 2010 for at studere til Ingeniør, men noget gik galt i forløbet mht. fornyelse af visa, det er her den laaange histore kommer ind og den vil jeg skåne jer for. Jeg har været med hele vejen og ved hvad det hele drejer sig om. Han har fået afslag på fornyelse af visa, og da afslaget blev overrakt til ham på US fik han 1 måneds udrejsefrist, altså 12. august. Vi har i mellemtiden undersøgt ALLE mulig- og umuligheder for, hvad der kan gøres. Vi har advokat på og der er klaget til Indenrigsministeriet. Advokaten tror dog ikke selv på et positivt udfald, men vi var nødt til at sætte alle sejl til. Vi har endda konsulteret 2 advokater mere for at se, om der kunne gøres mere i sagen, da vi ikke synes, advokaten vi startede ud med, er aggressiv nok. I samarbejde med den sidste advokat vi har været hos, planlægger vi nu vores flytning til Sverige. Denne advokat arbejder kun med indvandrere, flygtninge, familiesammenføring etc. i det område. Folk fra Nigeria - ja, der er mange der er mere end flossede i kanten når det kommer til troværdighed. "Ham her" er det dog anderledes med, jeg kender hans bror, han har boet i Danmark, er gift med en finne og bor i nu Finland og har 2 børn. Han har boet i Danmark/Finland siden 2003 og er et fuldstændig "normalt" troværdigt menneske. Jeg har mange venner fra forskellige lande i Afrika - også Nigeria, Filippinerne, USA og mange andre steder. Mht. at lade ham tage tilbage til Nigeria, igen i samarbejde med vores advokat - det vil være den værst tænkelige løsning, det vil være MEGET svært for ham at komme tilbage til Danmark igen, næsten umuligt, netop fra Nigeria. Vi ville allerede have giftet os - hvis ikke det var fordi jeg går og venter på skilsmisse fra min amerikanske ex (psykisk og fysisk vold), som bor i USA og modarbejder skilsmisse alt det han kan. Han har boet derovre i 2 år nu, det sidste år har vi været separeret, det tog et år at få gennemført fordi han ville have ægtefællebidrag og jeg måtte i retten. 1. september (så er der gået 12 måneder) kan jeg sende skilsmissepapirer ind og så bare håbe på, at tingene går hurtigt - jeg har fået at vide at skulle regne med 4-6 måneder. Desværre har min nuværende dejlige kæreste og jeg ikke været i sammen i 18 måneder endnu, så det med EU-regler etc. skal der ses på i samarbejde med vores advokat. Undskyld den lange beretning...

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 29.07.2011 10:30:11

Hvis du er gift med en anden mand, så er jeg bange for, at jeg må slukke lyset helt og sige, at jeres eneste valgmuligheder er, at din kæreste rejser hjem, eller at han bliver her som illegal indvandrer. Han har således ikke ret til ophold efter EU-reglerne, når I ikke er gift, og I heller ikke er "et fast par". Så det hjælper ingenting, at du flytter til Sverige, før du er blevet skilt.

Men hvis der bare er tale om, at der er gået rod i forlængelsen af hans studievisum, hvorfor kan han så ikke bare rejse hjem og søge om et nyt? Så længe han overholder udrejsefristen, vil han jo ikke have fået noget indrejseforbud.

Besvar