Søges: Lejlighed i Flensburg, Tyskland

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dex
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06.09.2021 16:02:06

Søges: Lejlighed i Flensburg, Tyskland

Indlæg af Dex » 06.09.2021 16:15:05

Hej. Min kæreste og jeg søger pt. efter bolig i Flensburg. Da vi er klar til at flytte. Så hvis i enten selv ejer, eller har kendskab/erfaringer med udlejere eller specifikke steder i Flensburg, så tages det imod med kyshånd.

Vi er søde, anstændige og ordentlige unge mennesker, der gerne vil bo i Flensburg de næste 6-12 måneder. Det ville være fedt hvis lejligheden ligger nogleunde centralt, ideelt set gerne en 2-værelses, men skriv gerne, alt kan have interesse.

Mvh. Anders.

deradler
Indlæg: 29
Tilmeldt: 28.02.2020 08:20:19

Re: Søges: Lejlighed i Flensburg, Tyskland

Indlæg af deradler » 18.09.2021 16:24:28

Hej jeg bor til dagligt i Flensborg, et par generelle observationer.
Ofte er personligt fremmøde et krav.
De vil gerne se jeres sidste tre måneders løn (går de væsentligt mere op i end i DK)
Flere og flere udlejere er trætte af danskere der bor her i kort tid, så bliv ikke overrasket over hvis du skal skrive under på 1 års lejekontrakt.
M2 i Tyskland er effektive M2 og ikke som i DK hvor alt muligt andet kan regnes ind. Så 60 m2 er betydeligt mere end i DK.
Depositum, kan udlejer have over 1 år til at tilbagebetale alt efter hvordan opgørelse af forbrug falder... Kan måske være rart at vide for planlægning.
Lejligheder er generelt ikke i samme stand som i DK, så forvent det er i en lidt dårligere stand.

Ellers vil jeg sige når jeg går rundt her ser jeg mange lejligheder tilgængelige generelt. Mit forslag vil være at melde dig ind i facebook gruppe "Familiesammenføring i Tyskland efter EU regler" der kan jeg se mange hjælper med kontakt.

ismanden1
Indlæg: 65
Tilmeldt: 01.10.2012 07:48:09

Re: Søges: Lejlighed i Flensburg, Tyskland

Indlæg af ismanden1 » 22.10.2022 06:28:52

Vi fraflytter vores lejlighed i Tyskland/Flensborg den 30. nov. 2022. Skal finde en ny lejer. Lejligheden: 53 m2, leje pr. måned: Euro 770 incl. varme og vand. Lys lejlighed midt i Flensborg. Henvendelse: pavelsadat@outlook.com/tlf. 0045 31361012

Besvar