Partner

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Saranatalie
Indlæg: 124
Tilmeldt: 03.03.2021 05:04:58

Partner

Indlæg af Saranatalie » 26.04.2021 09:46:38

Hej. Hvordan er det med at faa sin ikke-EU kaereste/partner med til sverige og faa opholdstilladelse?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Partner

Indlæg af skaanebo » 26.04.2021 11:32:15

Jeg har da vist allerede besvaret det spørgsmål tidligere.

Hvis I ikke er gift, inden der søges om opholdskort, skal I kunne dokumentere mindst 12 måneders forudgående samliv på fælles adresse.

Søges der alene efter svensk lovgivning, skal der søges fra hjemlandet, og her behøver I så ikke at dokumentere forudgående samliv, men skal stadig dokumentere jeres forhold.

Saranatalie
Indlæg: 124
Tilmeldt: 03.03.2021 05:04:58

Re: Partner

Indlæg af Saranatalie » 02.05.2021 08:06:02

Er det muligt for os at bo i sverige og samtidig soege om ophold til min ikke-EU kaereste? Vi kan ikke dokumentere 12 maaneders samliv, men vi vil gerne blive sammen i sverige imens vi soeger om ophold.

Mvh

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Partner

Indlæg af gambler » 02.05.2021 08:54:53

Saranatalie skrev:
02.05.2021 08:06:02
Er det muligt for os at bo i sverige og samtidig soege om ophold til min ikke-EU kaereste? Vi kan ikke dokumentere 12 maaneders samliv, men vi vil gerne blive sammen i sverige imens vi soeger om ophold.

Mvh
tidligere var du gift, læs selv her hvad du skriver

''Hej. Jeg er dansk statsborger gift i Indien med en indisk mand. Jeg har boet i Indien i 2 aar og vaeret gift i snart to aar ogsaa. Nu vil jeg gerne flytte tilbage til Norden med min mand. Er det realistisk at jeg kan faa ham med mig til Danmark eller skal jeg flytte til et andet nordisk land for at faa ham med? Kan vi tage derop paa samme tid ved at soege schengen visa til ham eller skal jeg foerst tage derop alene? Hvad skal jeg goere for at faa min mand med mig?''

er det ikke snart ved at være på tide du slutter med at oprette nye tråd, og holder det samlet, så slipper du også for at huske på hvad
du tidligere skrev :mrgreen:

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Partner

Indlæg af skaanebo » 02.05.2021 11:46:04

Hvis du i første omgang flytter alene til Sverige, kan din kæreste/partner efterfølgende søge om opholdstilladelse til Sverige fra sit hjemland efter national svensk lovgivning. Dvs., ansøgningen skal indleveres til den svenske ambassade i din partners hjemland, og din partner skal vente på, at opholdstilladelsen bevilges, førend din partner kan flytte til Sverige.

Bemærk, der stilles nogle krav til dig, som bor i Sverige og ønsker at få din partner til Sverige. Du kan læse nærmere her: https://www.migrationsverket.se/Privatp ... sokan.html

Besvar