Hej kære alle.
Jeg har lige fået et dejlige dreng. Moren har opholdstilladelse efter svensk og EU regler. Jeg er dansk statsborger. Hvor i DK kan jeg søg pas og CPR Nr til min søn. Håber i kan hjælpe. Har nemlig Google meget men uden held. Mvh Jonas
Hjælp
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hjælp
Du skal til den danske ambassade for at anmelde fødslen. Alm. cpr.nr. kan han først få, hvis I flytter til DK, indtil da får han et uden de sidste 4 cifre. Hvis han skal døbes i DK får han dog et midlertidigt fuldt cpr.nr. som sjovt nok vil være præcis det samme som han vil få som 'rigtigt', hvis han flytter til DK.
Alternativt kan du sikkert, hvis det er kortere vej for dig, tage til borgerservice i Kbh, og anmelde fødslen der - dog stadig uden alm. cpr.nr.
Alternativt kan du sikkert, hvis det er kortere vej for dig, tage til borgerservice i Kbh, og anmelde fødslen der - dog stadig uden alm. cpr.nr.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
MH - ved du om det CPR-nr. der opnås ved dåb i Danmark også når ud til andre myndigheder i Danmark, mens man fortsat er bosat i Sverige? Altså kan politiet, SKAT, kommune, Udbetaling Danmark m.fl. se CPR-nummeret eller bliver det først registreret endeligt, hvis man en dag flytter til Danmark?
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej, det ved jeg ikke, men det har formodentlig heller ingen betydning - hverken Politiet, kommunen (hvilken - barnet har jo ingen i DK?), Udbetaling Danmark eller SKAT har næppe noget mellemværende med en nyfødt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG