Ang permanent opholdskort
Ang permanent opholdskort
Hej. Vi har søgt om permanent opholdskort i Malmø e.11.02.2015 ,og har selvfølgelig ikke fået svar endnu grundet lange ventetider.
Nu er vi i den uheldige situation at vi SKAL rejse ud af Europa for at besøge syg familiemedlem.
Er der nogen der har prøvet at rejse uden opholdskort til hjemlandet,og kommet hjem igen? Vi tænkte på at tage brevet med hvor der står sagen er under behandling og evt besøge politiet i Malmø for evt at få stempel i passet?-
Håber at der er nogen der har et positiv svar.
Nu er vi i den uheldige situation at vi SKAL rejse ud af Europa for at besøge syg familiemedlem.
Er der nogen der har prøvet at rejse uden opholdskort til hjemlandet,og kommet hjem igen? Vi tænkte på at tage brevet med hvor der står sagen er under behandling og evt besøge politiet i Malmø for evt at få stempel i passet?-
Håber at der er nogen der har et positiv svar.
Re: Ang permanent opholdskort
Kontrakt Migrationsverket for at få visumsticker i passet.
Al visumstickers ophørte fra maj 2015 og blev erstattet af permanent opholdskort. Ellers ville det havde været helt perfekt at have stikkers.
Så må I jo høre jer ad hos Migrationsverket. Om ikke andet, skal der så søges om visum udstedt efter EU-regler fra det land, I ønsker at rejse til.
Hej jeg håber at du kan hjælpe lidt igen. Vi skal til pakistan så duer eu-regler vel ikke og hvis ja hvordan gør vi det i praksis?. Vi var på migratiobsverket de nægtede at hjælpe os hverken med stempel elle bekræftelse på at sagen er under behandling osv?skaanebo skrev:Så må I jo høre jer ad hos Migrationsverket. Om ikke andet, skal der så søges om visum udstedt efter EU-regler fra det land, I ønsker at rejse til.
EU-regler duer uanset hvor i verden I rejser hen, så længe du er dansk og bor i Sverige og er gift med en tredjelandsborger. Men det er jo lidt mere besværligt at søge visum, og selv om EU-sager skal hastebehandles, kan det tage 2 uger at få visum.
[quote="skaanebo"]EU-regler duer uanset hvor i verden I rejser hen, så længe du er dansk og bor i Sverige og er gift med en tredjelandsborger. Men det er jo lidt mere besværligt at søge visum, og selv om EU-sager skal hastebehandles, kan det tage 2 uger at
2 uger kan vi godt leve med. Kan du henvise til en link eller hvor henne det er jeg skal søge osv. På forhånd tak for hjælpen.
2 uger kan vi godt leve med. Kan du henvise til en link eller hvor henne det er jeg skal søge osv. På forhånd tak for hjælpen.
Det er den alm. ansøgningsblanket om visum. I Pakistan foregår det vist igennem en agent, og så er det naturligvis deres skema, der skal udfyldes. Husk dokumentation for, at I er gift, og at du bor i Sverige.
Nu er jeg lidt forvirret her. Skal vi søge om et visum til tilbagerejse fra pakistan? Hvordan kan vi rejse ud af landet uden opholdskort så?skaanebo skrev:Det er den alm. ansøgningsblanket om visum. I Pakistan foregår det vist igennem en agent, og så er det naturligvis deres skema, der skal udfyldes. Husk dokumentation for, at I er gift, og at du bor i Sverige.
Man kan ALTID rejse ud af Schengen og til sit hjemland. Og hvis I har kvittering fra Migrationsverket, er det nok dokumentation til at undgå at blive idømt nogen form for bøde for overstay.
Men hvis I vil undgå komplikationer af nogen art, må I jo bare blive hjemme og vente på, at det nye opholdskort bliver udstedt.
Jeg er blevet klogere nu. Vi vil lige undersøge med den svenske ambassade i pakistan og så tage det nødvendig dokumentation med.
Tak for hjælpen der var fedt at du kunne hjælpe
Tak for hjælpen der var fedt at du kunne hjælpe