Hej,
Håber I kan hjælpe mig her:)
Jeg Skal starte på Malmø Universitet i slut August og har fået en studie lejlighed gennem Malmø student huset.
OG jeg skal også søge Fs efter Svenske regler når jeg er flyttet og har fået mit Svensk person nr. Jeg har ingen andre job endnu, og skal søge SU også.
Mit spørgsmål er så om det er ok at søge FS når man bore i studielejlighed og er på SU og Su lån indtil man finder sig et arbejde?
Og den lejlighed jeg har fået er kun til en person, har det en betydning?
Tak på forhånd.
Student bolig i Sverige
Re: Student bolig i Sverige
I kan jo ikke bo to personer i en lejlighed, som kun er beregnet til en person, så naturligvis har det betydning. Når ansøgningen er imødekommet, skal I nødvendigvis flytte for at du kan få din partner folkeregistreret.
Læs menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden om at søge efter henholdsvis EU-regler og svenske regler.
Læs menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden om at søge efter henholdsvis EU-regler og svenske regler.
Tak:)
dvs. jeg kan bo sammen med min mand indtil jeg sender ansøgning til FS? eller skal jeg flytte et andet sted før jeg søger? er ikke helt med:/
dvs. jeg kan bo sammen med min mand indtil jeg sender ansøgning til FS? eller skal jeg flytte et andet sted før jeg søger? er ikke helt med:/
I kan godt søge hos Migrationsverket, men din partner kan jo ikke blive folkeregistreret på adressen, så det er med at finde et andet sted at bo hurtigst muligt.